Senaste nytt

Miles&More tar bort SWISS First Class awards för Basic och Frequent Traveler medlemmar

rob74

Medlem
OBS! Ironi:
Det kommer att sluta med att LH-group bildar en egen allians, Nebulosa Alliance, och där man efter att ha kvalat in till första statusnivån är Röd Dvärg och kan börja jobba sig upp mot Svart Hål... :rolleyes:
 

A380*G

Medlem
Detta är helt klart en tråkig utveckling och risken finns att Lufthansa så småningom även bestämmer sig för att sluta släppa F awards till *A partners, då de har planer på att börja överboka F kabinen.

Först och främst, har du källa för att Lufthansa har planer på att överboka F, eller bara spekulationer? Trist isf, har varit en av styrkorna med F på Lufthansa, dvs att man aldrig riskerat en downgrade på grund av överbokning.


Till alla andra, LX och LH är olika flygbolag. Båda ingår i Lufthansa Group, men att den ena gör något betyder inte att den andra följer. Lufthansa Group består även av andra flygbolag också.
 

agehall

Medlem
WTF. Jag skulle ju försöka kvala under kommande år för ett FTL just av den anledningen att komma åt LX F.

Jag vet hur du känner. Jag kände precis så när de ändrade så att bara C/F ger HON-miles. Hade den ändringen inte gjorts hade jag nog fixat (eller iaf varit ruskigt nära) ett HON-kort via Y-flighter. När de ändrade gav jag helt upp idéen att kreditera till M&M.
 

A380*G

Medlem
Jag vet hur du känner. Jag kände precis så när de ändrade så att bara C/F ger HON-miles. Hade den ändringen inte gjorts hade jag nog fixat (eller iaf varit ruskigt nära) ett HON-kort via Y-flighter. När de ändrade gav jag helt upp idéen att kreditera till M&M.

Det är egentligen riktigt skumt att Y/B inte ger HON-miles. Dessa biljetter är ju fruktansvärt dyra i förhållande till vad du får samt i sken av konkurrenternas erbjudanden.

Jag var i samma sits som du, kunde ha nått HON på nästan bara Y-flighter. Dock är M&M fortfarande mitt huvudprogram.
 

A380*G

Medlem
Ja, iaf Y och B. En Y-resenär (bokningsklass Y) är det lönsammaste LH någonsin kommer få uppleva. Alla full fare C och F har inte en chans mot en full fare Y när det gäller money in the pocket.
 

henrik l

Medlem
Som skrivits, detta gäller ju bara LX. Frågan är om LH-gruop tänker göra LX till gruppens "super-premium brand". Men som nämnts finns det ju en gnagande oro att LH också kommer att följa efter.

Lite OT i sammanhanget men kanske ändå inte. Har försökt att hitta någon info om att ta ut resor med SQ F genom att använda M&M poäng. Har det inte nämnts här att detta funkar och att SQ är "vänligare" inställda till M&M än andra FFP i *A?
 

jumbooze

Medlem
Är väldigt glad över att jag kunde prova LX när det var möjligt med EB upgrade nu verkar det ju bara vara att fetglömma
 

jumbooze

Medlem
Upgrade är fortfarande möjligt stod det väl? Award däremot är bara för SEN/HON.
Hmm.. vad som gäller för partnerupgrades framgår kanske inte?

Ja, sorry, det är säkert så, otydligt av mig, det var bara att jag hade funderingar på att bli FTL och samla M&M för en LX F men det går ju bort nu. Jag lyckades iaf uppgradera en LX C (Z klass) till F innan SAS tog bort den möjligheten och det var ju tur.
 
Toppen