Senaste nytt

Miles & More intjäningsperiod

Senator

Moderator
Detta är helt felaktigt. Man får inte 25% extra bonusmiles genom att byta i DUS/MUC/FRA/VIE - aldrig hört något sådant. Det är flygsträckan i miles och bokningsklassen som är bonusgrundande. Var du byter flyg är helt irrelevant.

Jag var kanske otydlig. Om man flyger med en SAS kärra på ett LH eller LX codeshare till en av dessa destinationer får man inte 25% bonus. Det vill säga; skall man åka till Bangkok med Swiss via Zurich, bör man välja:
LX1249
LX1251
LX1255 och inte
LX4709 som är SAS

Så, kanske det nu blev rätt.
 

Dr. Miles

Expert
Det är kanske enklare att säga att man får 25% bonus miles när man flyger(den som opererar) med:
  • Adria Airways
  • Air Dolomiti
  • Austrian Airlines
  • bmi
  • Brussels Airlines
  • Croatia Airlines
  • LOT Polish Airlines
  • Luxair
  • Lufthansa
  • SWISS
 

Senator

Moderator
Det är kanske enklare att säga att man får 25% bonus miles när man flyger(den som opererar) med:
  • Adria Airways
  • Air Dolomiti
  • Austrian Airlines
  • bmi
  • Brussels Airlines
  • Croatia Airlines
  • LOT Polish Airlines
  • Luxair
  • Lufthansa
  • SWISS

Ja, men det skulle ha varit för enkelt eller hur? :cool: Jag håller nog med dig, vi har en tendens att använda lite väl mycket nördiga förkortningar som gör det svårare för relativt nya medlemmar att förstå.
 

Magino

Medlem
Enligt hemsidan ger även US, UA och AC 25% Executive Bonus, stämmer detta? Gäller de alla fligther eller bara de över Atlanten?
 

ulagun

Medlem
Beträffande upgrades:
Jag har både Senator samt EBG. Min erfarenhet är att jag blir avsevärt oftare upgraderad med Senator på LH än med mitt EBG på SAS.
En detalj. Hustrun och jag flög FRA-NYC i economy för en tid sedan. Tyvärr ingen uppgradering, men efter start kom pursern fram till oss frågade mycket vänlig om allt var OK annars skulle vi bara kontakta henne. Bjöd dessutom på varsitt glas champagne. Jag uppskattade det som en omtanke. Hustrun kände det lite pinsamt gentemot övriga passagerare.
 

Senator

Moderator
Beträffande upgrades:
Jag har både Senator samt EBG. Min erfarenhet är att jag blir avsevärt oftare upgraderad med Senator på LH än med mitt EBG på SAS.
En detalj. Hustrun och jag flög FRA-NYC i economy för en tid sedan. Tyvärr ingen uppgradering, men efter start kom pursern fram till oss frågade mycket vänlig om allt var OK annars skulle vi bara kontakta henne. Bjöd dessutom på varsitt glas champagne. Jag uppskattade det som en omtanke. Hustrun kände det lite pinsamt gentemot övriga passagerare.

Jag har vid flera tillfällen haft purser komma bak när jag är i ekonomi och fråga hur läget är på Lufthansa.
 
Toppen