Senaste nytt

Miles&More award med SAS - bränsletillägg?

Jean-Pierre

Medlem
Hej!

Åker man på bränsletillägg för en bonusbiljett med SAS-flyg bokat med M&M miles?

Antar att det är bonusprogrammet (M&M) i sin deal med aktuellt flygbolag inom alliansen som bestämmer om & vilken nivå på bränsletillägg som tas ut?
(om man struntar i de geografiska undantagen som via lag förbjuder bränsletillägg...)

Parallellt med mitt EB-konto har jag ett gammalt M&M-konto med en hygglig mängd miles som jag funderar på hur jag bäst bör använda. Har just nu begränsade möjligheter att företa Longhauls, men "normalt" bränsletillägg för europaresor med LH/LX e.t.c. gör att det känns minst sagt tråkigt att bränna miles för det, till skilllnad från Eurobonus -> SK-flyg där vi ju klarar oss utan bränsletillägg.

... har sökt i forumet, men ber om ursäkt ifall jag missat om just denna fråga redan diskuterats :)
 

Dr. Miles

Expert
Åker man på bränsletillägg för en bonusbiljett med SAS-flyg bokat med M&M miles?
Ja.
Parallellt med mitt EB-konto har jag ett gammalt M&M-konto med en hygglig mängd miles som jag funderar på hur jag bäst bör använda. Har just nu begränsade möjligheter att företa Longhauls, men "normalt" bränsletillägg för europaresor med LH/LX e.t.c. gör att det känns minst sagt tråkigt att bränna miles för det, till skilllnad från Eurobonus -> SK-flyg där vi ju klarar oss utan bränsletillägg.
Du kan börja din bonusresa från Brasilien, Hong Kong eller Japan. Då betalar du lite eller inget bränsletillägg även när du flyger med Lufthansa, SWISS; Austrian.
I kombination med Mileage Bargains kan det blir hyfsad bra deal.
 
Toppen