Senaste nytt

Mileage Run till Nice

Johanna

Medlem
En liten berättelse utan några bilder eftersom jag glömmer hela tiden.

Tidig morgon ut till ARN. Fick ett bra erbjudande på parkering i P53 så tog det istället för tåget. In i loungen för lite frulle. Hittade ett bord men med disk på. Dukade undan det efter att jag noga kollat så ingen fortfarande satt vid bordet. Mannen vid bordet bredvid studerade mig kort när jag plockade.

Gick och hämtade lite mat och tog sen en vända till för dryck. När jag kom tillbaka stod det disk på mitt bord. Det kändes som om jag var med i dolda kameran. Jag frågade förvånat om någon satt disk på mitt bord. Ingen svarade. Kändes än mer som dolda kameran men frågade igen. Då tittade mannen upp vid bordet bredvid upp och sa förlåt. Så otroligt fräckt. Jag är helt övertygad om att han såg mig komma men brydde sig bara inte. Det var enklast för honom. Så jag fick plocka mer disk men fick nu hjälp av en av damerna som arbetar där.

Åt och laddade ner lite filmer via Plajmo. Började bli dags att gå till gaten men hade lite kvar. Det gick galet långsamt. Tog mig sen till gaten och då hade nästan alla gått igenom gaten. Det var 2 skyltar en med prio. Vet inte om det funkade då jag var sen. Men bra system med 2 olika köer vid varsin sida om disken.

Hade fått en uppgradering med OT. Plus var fullt. Jag började med att sova som jag alltid gör särskilt på morgonflighter Alex och Sigge i lurarna och jag somnar på stört. När jag vaknade bad jag om vatten och då frågade 2 crew om jag inte ville ha något mer. Jag tackade nej men tog 2 härliga knäckemackor senare. Flygningen gick väldigt smidig och mycket trevlig personal ombord.

När vi landade och skulle av frågade jag om det var buss eller brygga. Då sa hon att det är alltid brygga i Nice vilket gjorde mig oerhört fundersam tills hennes kollega sa att så var det inte i somras. Tycker det är knöligt med buss.

Gick direkt och köpte bussbiljett och fick bara vänta några minuter på bussen. Jag hade inget incheckat bagage så allt gick snabbt. Jag älskar Nice. Det är en underbar stad. Hade bokat hotell bara något kvarter från Place Masséna. Gjorde mina favoritgrejer och njöt av vårsolen och slippa frysa.

Söndag morgon åt jag frulle på hotellet och checkade ut. Gick ner till busstationen. Höll på och kollade boardingcardet i mobilen när bussen kom. Gick på efter alla andra. Efter ett tag så undrade jag vilken buss jag var på. Den kändes inte som flygbussen men de flesta ombord hade väskor så jag tänkte det var rätt. Såg sen att den hette 52 istället för 98 och gick till en station. Tänkte jag får väl ta en taxi men bitch slapade mig själv för inte ha kollat vilken buss jag gick på. Slutade med att bussen stannade på vägen vid flygplatsen så vi fick gå några hundra meter till terminalen. Jobbigt för tjejen med jättestora och tunga väskan som knappt gick ner för trappan.

Checkade in och efter security var allt annorlunda till följd av passkontrollerna. Gick till loungen och hängde där lagom till avgång. De håller på och bygger om den. Trodde det skulle bli proppat då den är mindre än vanligtvis och det är många plan som går till Scandinavien men det blev aldrig jobbigt. Planet var 30 min försenat. Precis när jag gick ner så började incheckningen. Det fanns inte spår av priority boarding. Jag ställde mig i kön och en kvinna var tillräckligt fräck för att bara glida in från vänster och hamna typ trea. Jag har inte den nerven.

Nu var det inte lika fullt i Plus. Jag satt själv på en trea. Hoppade in till fönstret. När vi var i luften flyttade en man till mitt ordinarie säte som var gången. Hans rad var full så jag förstår det men inte varför han inte satte sig på raden bakom som var tom? Maten var sådär. Jag åt bara köttet. Det här med ert fika är inte min starka sida. Så det blev en cola.

Landade 10 min sena och jag kunde gå direkt och hämta bilen och köra hem. Det blev en riktigt fin helg där jag fick tanka lite Frankrike och värma upp själen i solen.
 

Johanna

Medlem
Några bilder

image.jpeg
image.png
image.png
image.jpeg
 

Attachments

  • image.jpeg
    image.jpeg
    66,1 KB · Visningar: 170

Rebel

Medlem
Trevligt skrivet man måste allså inte fila jämt det går att resa i alla fall. Tänka sig. Trist i Loungen på ARN.
 
Toppen