Senaste nytt

Mile upgrades...

Måste bara avreagera mig lite.

Skulle göra en location flight och hade en ganska stor väska med mig så tänkte checka den. Hamnade bakom en familj (2 vuxna 3 barn) som försökte få en miles upgrade vid checking. När check agent förklarade att de inte hade miles ELLER behörighet att stå i dena kö blev gubben flyförbannad och förklarade högt och tydigt att han minsann hade flygit nästan 10ggr med detta bolag (Emirates(EK)) senaste året och ifrågasatte om EK hade bokfört alla hans resor. Varav tjejen säger: Man får tyvärr väldigt lite miles på 7 resor mellan Dubai och doha.
Han ville ha en business upgrade för hela familjen på DXB-JFK.

Frågan är: De som reser "lagom/lite"...tror de på riktigt att miles är något magiskt. Jag vill minnas att jag haft denna diskution med folk som åkt ToR longhaul och är helt säkra på att nästa blir gratis på miles.

PS. F*n vad jag hatar att resa på sommaren...många puckon som reser då.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Hjälper att ta ett djupt andetag och inse att saker är som dom är.
 

Alx

Medlem
Alla som reser mer än en flight om året känner sig som Frequent Travellers. Särskilt på sommaren och kring storhelger!! Jag brukar försöka att se underhållningsvärdet i att titta och lyssna när alla dessa experter delar med sig av all sin "kunskap" i flygresandet och dess rutiner!! :D
 

AABack2ARN

Medlem
Det är helt enkelt för billigt att resa nu för tiden... ;)

Vissa flygbolag (läs SAS) gör dessutom sitt till för att få de som flyger ganska sällan att röra till det för dem som reser lite oftare genom att ge tillgång till fast track och lounger under sommaren.

Jobbigt: ja. Underhållande: Nja - fast absolut kan det finnas ett underhållningsvärde i vissa situationer.
 

FlyingFire

Medlem
Ja herregud, jag är ju varken milesmiljonär eller har rest mycket i fetare kabiner än gamla hederliga Economy.
Och jag visste inte mycket om miles innan jag kom hit. Men nu vet jag bättre, det tackar jag er samlade kunskap för.

Men av den här situationen kan man väl se det som man ser så ofta: det som händer när man ger en "liten" person "mycket" makt/ansvar/motsvarande. De tror att de äger världen.

Påminner mig lite om ett scenario i skolan för nått år sen: Vi skulle värma mat i en av salarna med micros, där sitter en tjej, lite småsur och säger "nej, det här är bokat, STUKs personal ska äta här innan de far på persresa"
Jag - "Jaha, när ska de äta?"
Hon - "13:00"
Jag - "Och klockan är 11:45, jag kan alltså värma min mat nu och sen gå tillbaks dit jag sitter (inte här)"
Hon - "Nej, det får du inte, salen är bokad"

Hon kommer växa upp och bli en sån som ska ha en bussinessupgrade för 5 pers på miles från sju shorthauls, det känner jag på mig.
 
Alla som reser mer än en flight om året känner sig som Frequent Travellers. Särskilt på sommaren och kring storhelger!! Jag brukar försöka att se underhållningsvärdet i att titta och lyssna när alla dessa experter delar med sig av all sin "kunskap" i flygresandet och dess rutiner!! :D

Min favorit är när man hamnar bredvid någon och man säger vad man jobbar med...och de ska börja förklara för mig hur ett flygplan funkar...
 

palmen

Moderator
Måste bara avreagera mig lite.

Skulle göra en location flight och hade en ganska stor väska med mig så tänkte checka den. Hamnade bakom en familj (2 vuxna 3 barn) som försökte få en miles upgrade vid checking. När check agent förklarade att de inte hade miles ELLER behörighet att stå i dena kö blev gubben flyförbannad och förklarade högt och tydigt att han minsann hade flygit nästan 10ggr med detta bolag (Emirates(EK)) senaste året och ifrågasatte om EK hade bokfört alla hans resor. Varav tjejen säger: Man får tyvärr väldigt lite miles på 7 resor mellan Dubai och doha.
Han ville ha en business upgrade för hela familjen på DXB-JFK.

Frågan är: De som reser "lagom/lite"...tror de på riktigt att miles är något magiskt. Jag vill minnas att jag haft denna diskution med folk som åkt ToR longhaul och är helt säkra på att nästa blir gratis på miles.

PS. F*n vad jag hatar att resa på sommaren...många puckon som reser då.

Det där hade jag helt klart velat se (så länge man själv inte blir "sen" pga det). Ett gott skratt förlänger livet. Vore även kul att höra samtalet inom familjen efteråt hur det fortlöpte.
 
Toppen