Senaste nytt

Milano - önskar tips kring det mesta

Linate ligger rätt nära centrum. Taxi funkar bra som transfer. När jag åkte sist, i september, reflekterade jag dock att det nästan var halva priset att köra på taxameter än att köra på fastpris (c:a €50) in till centrum. Vet inte hur det ser ut till Bovisa dock.

Shoppingen kring Duomo är trevlig, om än inte helt gratis.
 

OliT

Medlem
Tack! Jag tror att vi kan tänka oss att ta bussen in till Duomo och släpa på handbagaget lite innan vi drar till hotellet, i och med att vi landar så pass tidigt. Vi gillar båda Second hand-kläder, så om någon sitter på ett bra tips åt det hållet lyssnar jag gärna. Jag håller på att kika på spa:t nu, det känns som att det skulle vara en bra grej att ägna några timmar åt för att komma ner i tempo.
 

Palazzi

Medlem
Just Bovisa är ju en station som ligger på tåglinjen till/från MXP, men det hjälper ju föga i detta fall....
LIN är ändå att föredra före MXP, som är en av de värsta flygplatser jag vet.

Linje 12 på spårvägen går ju i närheten av ert hotell, men jag tror inte (är ej säker) att man klarar sig utan byte om man ska in till t.e.x. Duomen.

Jag har aldrig bott utanför tunnelbanenätet i Milano, men känner spontant att det inte kan vara jättekrångligt att ta sig runt oavsett.
 

Bergp

Medlem
L'Immagine Ristorante Bistro, gångavstånd från hotellet, prisvärt. Boka bord via hotellet. Taxi ca 40 Euro (4 personer) till hotellet från LIN (taxameter).
 

erhel

Medlem
Jag lyfter den här tråden då jag och tjejen ska till Milano över lucia. Jag förstår att staden kan vara lite dimmig och jäklig i december, men det blir skönt att komma bort en sväng oavsett. Vi bor på Radisson Blu i Bovisa, jag har förstått att det inte är det roligaste området, men att det är nära till spårvagn in till stan. Finns det något som inte bör missas? Vi landar vid lunch på fredagen den 13:e och åker hem på söndag eftermiddag, båda gångerna från Linate.

Vad trevligt. Jag och sambon kommer åka med precis samma avgångar som er.

Vi har lyckats få tag på biljetter till en balettförhandsvisning på La Scala för bara 10 euro/pp. Om ni är under 30 kan det vara värt att kolla om det fortfarande finns biljetter (om ni är intresserade av balett dvs).

Annars är Uber prisvärt i Milano som jag har förstått det hela. En tur mellan Linate och vårt hotell i östra centrala delarna går på ca 25 euro, vilket vi tänker satsa på.

Även vi tar tacksamt emot tips och ser fram emot simon_says91 avrapportering!
 

OliT

Medlem
Jag åker till Milano över helgen och återkommer med lite tips! Var där i augusti och åt middag på Ristorante El Brellin vilket var utsökt, Tack för tipset Palazzi :)

Hur gick det? Vi ser fram emot avrapportering!

Vad trevligt. Jag och sambon kommer åka med precis samma avgångar som er.

Vi har lyckats få tag på biljetter till en balettförhandsvisning på La Scala för bara 10 euro/pp. Om ni är under 30 kan det vara värt att kolla om det fortfarande finns biljetter (om ni är intresserade av balett dvs).

Annars är Uber prisvärt i Milano som jag har förstått det hela. En tur mellan Linate och vårt hotell i östra centrala delarna går på ca 25 euro, vilket vi tänker satsa på.

Även vi tar tacksamt emot tips och ser fram emot simon_says91 avrapportering!

Kollade precis La Scala, tyvärr var det fullt. Vi var på opera i Stuttgart när vi åkte på tidigare poängtripp och hade mycket trevligt, så balett hade inte varit så pjåkigt för att följa upp.
 

OliT

Medlem
Jag ändrade precis min hotellbokning från Radisson Blu till Holiday Inn Garibaldi. Lite närmare stan, och med IDEX1 (2-4-1) blev priset bara 800 spänn för två nätter. Dessutom får jag min saknade lördag och fixar Big Win, så drygt 25 000 33 000 poäng, plus det vanliga för två övernattningar.
 
Last edited:
Toppen