Senaste nytt

Michelinrestauranger som inte kostar en förmögenhet

Homer

Medlem
Bibendum London.
Gammal anrik restaurang som tappat glansen men som nu gjort comeback
under nytt ledarskap, Claude Bosi, och fått 2 Michelinstjärnor.
Den ligger i vad som en gång var Michelin:s UK kontor, och det är massor av Michelin memorabilia överallt.


Bibendum 1.jpg
Bibendum 1b.jpg
Bibendum 2.jpg
Bibendum 3.jpg
Bibendum 4.jpg
Bibendum 5.jpg
Bibendum 6.jpg
Bibendum 7.jpg
Bibendum 8.jpg
Bibendum 9.jpg
 

FilipJ

Medlem
Senaste resan avslutades med mat på Pok Pok. De hade en michelin-stjärna senast 2015, men ändock. Fantastiskt sammansatt och mer avancerad mat som slår allt annat asiatiskt jag ätit. Mycket överkomliga priser och finns även på flera geografiska placeringar i staterna. pokpokrestaurants.com
 
Bo.lan i Bangkok är helt klart värt ett besök. Bra prisat och en kul upplevelse, suverän service och 'moderniserad' thaimat. Tyvärr inga bilder.
Jag var på Bo.lan förra tisdagen och håller med dig om upplevelsen, toppenservice och priserna. Hela lokalen har en härlig atmosfär och rätterna är vackert presenterade men smakerna däremot levde inte upp till mina förväntningar. Kanske skapade jag för höga förväntningar när allt annat var så perfekt. Bo.lan är dock ett väldigt prisvärt alternativ om man söker fine dining i Bangkok.
 
Jag var på Bo.lan förra tisdagen och håller med dig om upplevelsen, toppenservice och priserna. Hela lokalen har en härlig atmosfär och rätterna är vackert presenterade men smakerna däremot levde inte upp till mina förväntningar. Kanske skapade jag för höga förväntningar när allt annat var så perfekt. Bo.lan är dock ett väldigt prisvärt alternativ om man söker fine dining i Bangkok.
Otroligt! Jag var där i onsdags...
 

Magino

Medlem
Bo.lan i Bangkok är helt klart värt ett besök. Bra prisat och en kul upplevelse, suverän service och 'moderniserad' thaimat. Tyvärr inga bilder.

Jag var på Bo.lan förra tisdagen och håller med dig om upplevelsen, toppenservice och priserna. Hela lokalen har en härlig atmosfär och rätterna är vackert presenterade men smakerna däremot levde inte upp till mina förväntningar. Kanske skapade jag för höga förväntningar när allt annat var så perfekt. Bo.lan är dock ett väldigt prisvärt alternativ om man söker fine dining i Bangkok.

Var på Bo.lan i januari och gillade verkligen upplevelsen och framförallt starten på middagen. Däremot tyckte jag det var brutalt mycket mat. Bara huvudrättsdelen av besöket var mer mat än vad vi behövde, men gott var det. Enda som jag inte gillade var efterrätten som var alldeles för söt för min smak, som det brukar vara i Thailand
 
Toppen