Senaste nytt

Mest galna du köpt med dig hem på en resa?

maswan

Medlem
En Leigh Dovetail Jig från tillverkaren i Vancouver, i en stor mjuk bag med massa smutskläder som var rätt dryg att navigera stan med när jag släpade den fram och tillbaka ut till en kompis i Victora först, och sedan tillbaka till flygplatsen, vägde väl dryga 20 kg.
 

Johanna

Medlem
17 kg tvättmedel av märket Tide från Houston under förra sommarens awardresa. Gillar att tvättmedlet är i form av kapslar som man bara kastar in med kläderna. En burk innehåller 57 kapslar och fick med mig 12 st vilket ger 684 tvättar. Det blir ett tag tills man behöver köpa tvättmedel.
Sådana har jag köpt också men från Frankrike. Brukar handa med mig ett paket när jag är där. Vet inte hur många kapslar de rymmer. Dock inte hittat någon som avser vittvätt så det köper jag hemma.
 

palmen

Moderator
17 kg tvättmedel av märket Tide från Houston under förra sommarens awardresa. Gillar att tvättmedlet är i form av kapslar som man bara kastar in med kläderna. En burk innehåller 57 kapslar och fick med mig 12 st vilket ger 684 tvättar. Det blir ett tag tills man behöver köpa tvättmedel.
Låter som en bra grej man skulle köpt med sig på förra resan, det blir väl fler resor till USA antar jag :)
 

Mikael64

Medlem
För ett antal år sedan fick jag hem ett vackert träbord och 2 stolar väl inpackat utan extra kostnad med PIA från Karachi. Hade biljett i C och var extra trevlig vid check-in. Personalen stönade högt men gick med på det annars hade jag blivit kvar i 3dagar innan det fanns plats på nästa flyg hehehe

Hos "gamla" Continental fick jag hem 4 mountainbikes väl inslagna utan större problem MIA-EWR-ARN när jag flög C trots att jag hade gott om annat bagage. På på den tiden en USD kostade 5.15 sek:)= Sista leg var med SAS till ARN.

När det gäller tungt och otympligt bagage så har SAS varit bäst många gånger från SIN & BKK. Dom har sällan bråkat trots att mina väskor har varit mkt tunga eller fler i antal än tillåtet. Malaysia Airlines är ett annat bolag som har varit helt underbara, bara taggat och skickat allt bagage utan att ens fråga:)=
 
Tänkte införskaffa knivar i Japan om några veckor, har du några tips?

Själv har jag inget spektakulärt att bidra med, får återkomma efter Japanresan ;)

Min bror pendlar till Shanghai och fyller väskan med välling från Sverige till hans kinesiska kollegor (efter mjölkskandalen).
Off:
Chef Knives To Go: Kitchen Knives, Chef Knives, Japanese Knives är en bra site för att få tips på olika japanska knivmakare, de har ett forum där man kan ställa frågor också, med en del recensioner etc. Lite väl nördigt kanske, och ja, några knivar har åkt med hem, men det är ju ingenting i det här sällskapet ;-)

Knivporr: Kanehiro Ginsan Gyuto 240mm

Kockknivar och japanska köksknivar - cleancut.se har också en del bra grejer till bra priser. Masakage t.ex.

On:
Det konstigaste jag släpat runt på är en kvadratmeter chokladask. Det är liite otympligt att ta på flyget ;).
Dessutom var det mörk choklad och den jag gav den till avskydde mörk choklad, way to go...:p
 

oxxax

Medlem
En vän inom racingen checkade in en Honda RS250R inklusive reservprylar på flyget från USA till Sverige.
 

Delayed

Medlem
Använda målskjutningstavlor efter lite pistolprovning i USA. Och nej, jag har ingen aning vad jag ska ha dom till. Kanske sätta upp dom i uthuset på landet för att eventuellt avskräcka oönskade besökare... :cool:
 
Toppen