Senaste nytt

Mest galna du köpt med dig hem på en resa?

ARNBER

Medlem
Låter som man kan tjäna sig en hacka på att lasta med lite babySemp :D
Tullen måste älska vitt pulver i stora mängder
OT: Min kusin jobbar på en av världens största tillverkare av formula för spädbarn (konstgjord modersmjölk) i Tyskland. Hon berättade för mig att till följd av stora skandaler i China de senaste åren har det vuxit fram ett enormt smuggling av formula från Tyskland till China. Chineser flyger till Tyskland för att köpa formulan och för att värna försörjningssäkerhet i Tyskland är det numera straffbart att smuggla formulan och man måste visa passet när man ska handla pulvret.
 

palmen

Moderator
Har inte släpat något jättekonstigt förutom en extra resväska full med öl eller whisky.
Har bara haft en olycka med en flaska som gått sönder, hade köpt 8 öl varav 7 olika. Ni kan ju gissa vilken flaska som gick sönder som tur va :)
 

Kastrup

Medlem
1 st 2 meter långt spjut från Afrika (inga problem i säkerhetskontrollen), 1 st Skohylla i originalförpackning från Ikea, 1 st flaska risbrännvin (som "styckegods").

Rekomenderar studiebesök vid incheckningen till avgångar mot exempelvis Pakistan, då ser man ofta tvättmaskiner, torkställningar, spisar, med mera...
 

agehall

Medlem
Funderat på "shelf-life" på kosmetiska produkter...?

Det är uppenbarligen över 10 år på de där rackarna...

Varför massa deo?

De kostade ca 1/8 av vad de kostade hemma...

Deo är billigt i US, men normalt så fyller man kanske inte en resväska?
Det försökte jag också hävda, men låt oss säga som så att som nygift har man inte alltid så mycket att säga till om ifall man vill fortsätta vara gift...
 

DHXSTHLM

Medlem
Underbar tråd.

"mina föräldrar" och deras vänner skulle flyga från Portugal till Sverige och köpte på sig en massa färsk seafood som de lindade in i is och checkade in. Jag tror att det var totalt 3 olika sällskap varav två av dessa ansåg att det skulle ju vara en kort resa, direktflight (tror jag), så det var ingen idé att linda in det i några extra lager plastpåsar. Det hela slutade med att planet försenades, väskorna kom bort och alla kläder inklusive resväskorna fick kastas efter att ha tvättats (och resväskan blötlades i badkar) i omgångar.
 

spritfet

Medlem
en Intercooler, 2 pop-off ventiler ett slutsteg 2 flaskor Sake (varav en gick sönder) och 17 kockknivar från japan...
Tänkte införskaffa knivar i Japan om några veckor, har du några tips?

Själv har jag inget spektakulärt att bidra med, får återkomma efter Japanresan ;)

Min bror pendlar till Shanghai och fyller väskan med välling från Sverige till hans kinesiska kollegor (efter mjölkskandalen).
 
Toppen