Mer poäng för köp i lokal valuta (utomlands) med SAS Eurobonus Mastercard, 15/6-15/8

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Mattias Holmén, 9 Maj 2019.

  1. gneken

    gneken Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tror nog det är kört. I paypal måste du ställa in så att de (Paypal) inte gör konverteringen. Det som har hänt är att paypal gjort konverteringen och du fått betala en kass kurs.


    Edit: se denna länk, Save Money By Changing This Paypal Currency Setting – The Points Guy
     
  2. Myllys35

    Myllys35 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Var nog lite otydlig, ingen konvertering av PayPal utan jag har debiterats i EUR korrekt. Det har ändå bara blivit 15p. Var inte medveten om att PayPal generellt strular med SAS MC, men tänkte därför om någon vet utsikterna av att kunna få SEB att kreditera rätt poängsumma.
     
    gneken gillar detta.
  3. gneken

    gneken Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Ah. Har tyvärr inte provat detta, men minns att jag läst detta tidigare. Jag hade självklart provat att kontakta SEB kort. Rätt ska vara rätt :)
     
  4. Myllys35

    Myllys35 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag ska ge det ett försök, förhoppningsvis är kundtjänst lika rättrådiga :). Den stora baksidan av att vara poängjägare, alla dessa timmar som spenderas på att jaga och övertyga kundtjänstmedarbetare :D
     
    gneken gillar detta.
  5. Samosaguas

    Samosaguas Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag har påpekat detta flera gånger för kundtjänst utan att problemet lösts. Kundtjänst löser dock problemet med poängen som saknas.
     
    Myllys35 och Jane Insane gillar detta.
  6. JohanW

    JohanW Medlem

    Ort:
    Lomma
    Land:
    Sverige Sverige
    Beställde från Amazon.co.uk och valde att betala i £ och funkade. Så internetköp där man kan bestämma valuta verkar fungera.

    Amazon.JPG
     
    gneken och Robert flysas gillar detta.
  7. Myllys35

    Myllys35 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Fick nu svar från kundtjänst: det blir inga poäng eftersom köpet inte gjordes på en resa i utlandet. Antar att internetköp inte omfattas av kampanjen då. Borde jag prova en HUACA?

    Ser på transaktionen att ort angivits med en sifferkombination, det kanske är det som spökar. En annan transaktion som också gjordes via nätet har gett kampanjpoäng men där är orten Amsterdam. Utgår från att systemet checkar mot den infon.
     
  8. Samosaguas

    Samosaguas Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Märkligt, jag har tagit del av kampanjen för köp som gjorts från Sverige i utländsk valuta så internetköp är inte exkluderade. Jag skulle testa en HUACA. Lycka till!
     
    Myllys35 gillar detta.
  9. Magnus Lindskog

    Magnus Lindskog Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hade också testat igen. Fått göra de flertalet gånger vid kampanjer samt oavsett om de är kampanj eller ej så ska man ju få poäng för utlandsköp. Dock är där en del på kundtjänst som inte lyckas så ibland får man ringa några gånger.
     
    Myllys35 gillar detta.
  10. Myllys35

    Myllys35 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jodå, visst hade ni rätt! De är lite svåra att nå per telefon, men handläggaren jag pratade med nu löste det till slut. Tack för stödet :)
     
    Samosaguas gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×