Senaste nytt

Menzies Lounge Göteborg - Kostnad?

olo

Medlem
Bra fråga. Diners säger 24 EUR. SEB som ger sina kortkunder rabatt säger 130:- (ord 200:- ) First card säger 140:- för deras medlemmar. Jag har hört att Swedbanks kort också ger rabatt. Kontentan är nog att ingen betalar ordinariepris, och i din plånbok finns förmodligen (minst) ett kort som ger någon form av rabatt.
 

matte_ante

Medlem
Från Amex:
Loungeacess
Som SAS EuroBonus American Express Elite Card-medlem får du rabatterat inträde till Menzies lounger på Arlanda (Terminal 2, Terminal 5, A-piren och F-piren) och Landvetter. Du betalar endast för 90 kronor per besök. Du kan ta med en gäst för 137 kronor och barn under 12 år har fritt inträde.

Det har du alldeles rätt i. Tack för det.
 

Gizmo79

Medlem
Köpte mig in där igår med mitt Amex, kostade 90:- för mig. Däremot var jag tvungen att betala 137:- för grabben på 6 år. Vart lite osäker och frågade om han inte skulle komma in gratis men hon insisterade på att jag skulle gästa in honom för 137:- och då orkade jag "tjata" emot.
Men frågan är om hon verkligen hade rätt?
 

Dr. Miles

Expert
Köpte mig in där igår med mitt Amex, kostade 90:- för mig. Däremot var jag tvungen att betala 137:- för grabben på 6 år. Vart lite osäker och frågade om han inte skulle komma in gratis men hon insisterade på att jag skulle gästa in honom för 137:- och då orkade jag "tjata" emot.
Men frågan är om hon verkligen hade rätt?
Många lounger tar betalt för alla som är 2 år eller äldre.
 

matte_ante

Medlem
Köpte mig in där igår med mitt Amex, kostade 90:- för mig. Däremot var jag tvungen att betala 137:- för grabben på 6 år. Vart lite osäker och frågade om han inte skulle komma in gratis men hon insisterade på att jag skulle gästa in honom för 137:- och då orkade jag "tjata" emot.
Men frågan är om hon verkligen hade rätt?

Enligt infon ovan från Amex så ska barn under 12år gå in gratis.
 
Toppen