Senaste nytt

Menzies Aurora Lounge, Stockholm Arlanda, Terminal 2

Canadien

Medlem
Jag läste i någon tråd (jag hittar den inte nu) att denna loungen skall vara den bästa Priority Pass-loungen på Arlanda och nästan bättre än SAS guldloungen så därför är jag lite sugen på att besöka den.
OK, ja den är ibland bättre än SK T5 Guld, när inte Ginen är slut eller ölkranen trasig. Frukosten håller t ex något högre standard, är som en halv Scandic frukost jämfört med en Ibis ungefär i SK. Var där i morse och två sorters sill utöver kokt ägg serverades samt både kalkonskivor och rökt skinka, i SK blir det bara ägg och en sorts påläggsprotein. Men har du inte varit där så är det ju en check i protokollet som måste klaras av.

Med airsidebussen bör du vara där senast ca 20 min efter att ni kommit till gate med CPH-planet, 45 min i loungen sedan är det väl en 10 min rask promenad från Aurora till T4, och 10 min säkerhetskontroll där.
 

Gusthild

Medlem
Nu har jag inte varit i nån PPlounge på T5 men så mycket sämre än Aurora är den väl inte?
Jo Aurora är mycket trevligare än utbudet med pp på t5. Inte bara vad som serveras men sittplatser och man kan lätt känna sig avskild och få en lugnare miljö.
Jag läste i någon tråd (jag hittar den inte nu) att denna loungen skall vara den bästa Priority Pass-loungen på Arlanda och nästan bättre än SAS guldloungen så därför är jag lite sugen på att besöka den.
Det håller jag med om! Jag ser alltid till om jag har tid att gå dit. Det är ju nära också om man skall inrikes efteråt.
 
Här kommer bilder från frukosten i Aurora-loungen:
20190316_055820.jpg


20190316_055832.jpg


20190316_055838.jpg

20190316_061030.jpg

20190316_061043.jpg
 

FF#1

Medlem
Ja de har börjat tjorva om man inte har boarding pass från T2,
Fick komma in på nåder sist jag gick dit.

Har även haft problem med att komma in i executive loungen på T5 med hänvisning till att min gate var närmare den andra pp loungen?

Vad är chansen att komma in dit i nuläget med avgång från annan terminal?
 
Jag har oftast kommit in i denna lounge med PP och boardingpass för flight från T4. Men vid ett antal tillfällen har jag blivit stoppad med förklaringen att jag måste ha boardingpass från T2.

Gick din entré smidigt @Budgetresenär ?
Det var absolut inga problem att komma in i Terminal 2 trots att mitt flyg avgick ifrån Terminal 5, jag fick inga frågor alls. Det enda problemet jag stötte på var när jag skulle gå igenom säkerhetskontrollen i Terminal 5, när jag scannade boarding passet så stod det "Seek Assistance" (eller liknande). Då visade jag mitt boarding pass för farbrorn som jobbade där och han påpekade att jag hade ju fast track (jag flög SAS Plus) och då scannade hann boarding passet i en annan bredare grind och då blev det grönt ljus.
 
Toppen