Senaste nytt

Meny Köpenhamn - Los Angeles

JennyEdlund

Ny medlem
Jag ska flyga business klass CPH-LAX den 20 mars och är väldigt nyfiken på menyn. Någon som har koll på om det är samma meny nu? Om så vad kan man förvänta sig?
 

palmen

Moderator
Jag ska flyga business klass CPH-LAX den 20 mars och är väldigt nyfiken på menyn. Någon som har koll på om det är samma meny nu? Om så vad kan man förvänta sig?
SAS ändrade meny 1a februari, det borde vara samma meny även i mars då de byter var tredje månad. Finns självklart undantag som kan bekräfta regeln.
 

JennyEdlund

Ny medlem
Ser att jag var otydlig i min frågeställning.
Jag ska flyga med SAS från Köpenhamn till Los Angeles den 20 mars och är nyfiken på om någon har koll på meny. Flyger hem den 26e även då i businessklass så om någon har menyn för hemresan tar jag gärna den med :)
 
Jag flyger från Köpenhamn till LA typ en vecka efter så jag är också intresserad. i PLUS för min del - vet inte om det är helt annan meny då eller ej.
 

Johan Hbg

Medlem
Generellt, brukar det vara typ samma meny på planen till USA? De går ju nästan samtidigt och vara nästa lika länge.
Vi skall till NYC i mars och undrar om det är samma meny
 

Lauda 777

Medlem
Generellt, brukar det vara typ samma meny på planen till USA? De går ju nästan samtidigt och vara nästa lika länge.
Vi skall till NYC i mars och undrar om det är samma meny

På utresan är det ganska likt, dock så är ju västkustflighterna åtminstone 2-3 timmar längre, mer tid för snacks.

På hemresan så är det exempelvis en enklare frukostservering på dom kortaste fighterna, exempelvis New York.
 

aldrighemma

Medlem
Jag ska flyga business klass CPH-LAX den 20 mars och är väldigt nyfiken på menyn. Någon som har koll på om det är samma meny nu? Om så vad kan man förvänta sig?

Jag åkte rutten för en vecka sedan. Jag fotade tyvärr inte menyn, men kan glädja dig med att löjrom fortfarande finns i alla fall :):)
Den andra bilden är på varmrätten jag valde, den hette Venison Ballotine. Jag vet inte ens riktigt själv vad det är, och CA visste inte riktigt heller. Tydligen är det okänt eller blandat? vilt med samma konsistens som pulled pork och pressat till något som ser ut som en biff eller patty. Inte helt oangenämt, men jag skulle nog välja något annat om jag fick samma meny igen...

2020-02-20 10.56.38.jpg
20200220_111822_resized.jpg
 
Toppen