Senaste nytt

Melbourne i mitten av September?

Hej,

Skulle behöva besöka Melbourne 18-24 September ungefär.
Inte hittat några bra businesspriser men helt ok ekonomipriser.
Kan det finnas något bra i business tro?


  • Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  • Var är din destination? Melbourne
  • När vill/behöver du resa ut? 18:e September -1 dag
  • När vill/behöver du komma hem? 25:e September +/- 1 dag
  • Hur länge vill du vara borta? --
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass? I Business class
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Oneworld i första hand, Star Alliance i andra hand
  • Vad är din budget? (per person) ca 20.000 SEK per person
  • Vad är det viktigaste för dig? Att komma fram
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? i --
 

Senator

Moderator
Om du tar dig till Arlanda så har du Swiss i D-klass ut via Singapore med Singapore Air till MEL, sedan Austrian i P-klass hem med Thai upp till Bangkok. Ligger på 27 000kr. Du kan också åka med Swiss till Hong Kong och byta över till Cathay.

Lite sökandes via ExpertFlyer och sätta ihop Swiss och Austrian är nog ditt bästa alternativ så pass nära avresedatumet.
 

agehall

Medlem
Ja, att komma ner till Melbourne för 20k i business är inte lätt ens med god framförhållning. Det ska till en bra Qatar-kampanj för att det ska ske skulle jag säga. 27k är riktigt bra för en T/R i business.
 

Uncrate

Medlem
Om inte alliansen är avgörande så finns det flighter med Etihad neråt 24k att hitta via Google Flights. Business retur ger förvisso många härliga poäng som man man kanske inte vill gå miste om genom att flyga EY
 

ACervin

Medlem
Synd att du har missat Singapore Airlines kampanj från Stockholm som legat runt 20 000. Min erfarenhet efter 5 års pendlande till Australien är att 35 000 tycks vara något riktmärke för en biljett utan kampanj eller rabatt, men ofta kan man hitta biljetter runt 25-27 000. SQ kampanj från Stockholm runt 20 000 har varit lysande och jag har köpt på mig 3 ToR för 2017. Mitt bästa deal var för 2 år sedan då Qatars januarikampanj erbjöd biljetter till Melbourne i business ToR för 14 000, då shoppade vi loss. Etihad är ju en bra upplevelse (undvik dock den trötta Airbus 330 från Paris även om loungen är utmärkt på CDG), men om du flyger via LHR så blir du inte besviken och poängen kan gå till American Airlines om man vill. Kolla lite på avgångar som nämnts från London, men även Oslo, Warszawa och andra hubbar i Europa. Med utresa från Göteborg blir det ju ändå ett anslutningsflyg. Good luck!
 
Toppen