Medlemsrecension = Eurobonuspoeng

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av BusinessClass, 4 Mars 2016.

1. Är det inte som tävling med motprestationskrav? ;)
    Lotteri eller tävling på Facebook - Lotteriinspektionen

Smuffe gillar detta.
  2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Absolut. Jag tänkte mest högt. Teoretiskt sett finns det även ett antal andra intressanta aspekter med upplägget.

3. Så larvig kommentar. Det kanske är så regelverket ser ut i praktiken, men känns det rimligt att de ska betala arbetsgivaravgifter för recensioner som betalas ut i poäng? Hur värderas poängen? Det känns som att vissa medlemmar inte blir nöjda oavsett vad BC-administrationen gör. Betalar du skatt för de poäng som du får genom resor i tjänsten?

Smuffe, johhenrik, Timotey och 6 andra gillar detta.
  4. Morgan

Morgan Medlem

Du ger ju svaret själv i filen som man hänvisas vidare till: tävling = inkomst av tjänst

5. Morgan

Morgan Medlem

Tycker inte vår skattelagstiftningen är orimlig, i det här fallet skyddar den journalister som försöker leva på sitt jobb. Företaget jag jobbar på har som policy att de poäng jag tjänar i arbetet ska användas i tjänsten, den följer jag.

6. Absolut! Det är ju sjukt många journalister som står på kö på att recensera premiumprodukter ombord på flygplan.

Smuffe, Brandten och johhenrik gillar detta.
  7. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Intressant initiativ!

8. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Diskussionen huruvida man använder sina intjänade poäng kan ni väl ta i befintliga trådar. Den diskussionen tenderar att bara gå runt runt runt.

Precis, samt posta på ett nischat forum för
    2500 Eurobonuspoäng!

Smuffe, Timotey, Delayed och 2 andra gillar detta.
  9. StreetPhoto

StreetPhoto Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske inte står i kö ... men jag är kanske inte den enda journalisten här? Och helt säkert inte den ende som kan skriva intressant.

Jag tycket att upplägget låter okej ur ett medlemsperspektiv.

Morgan gillar detta.
  10. NiNE

NiNE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter ju kanon. Jag har ett antal recensioner på lager och detta gör mig mer motiverad att skicka in dem. Jag antar att det gäller en reserecension oavsett flygbolag och allians?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!