Senaste nytt

Med början 1 april 2020 förändras Amex Gold Card

Sir Lemon

Medlem
Min reflexion är att det här har gått väldigt fort. Hur tror ni Platinum resp. SAS/Amex förändras i samband med detta?
 

ekf

Medlem
Jag har nu uppdaterat tabellen efter lite kommentarer, så jag postar den här nu. Jag har också anmält mitt gamla inlägg för borttagning av tabellen därifrån, så slipper falsk info cirkulera.

Passade på att lägga till lite annat som kan vara intressant, som jag hittade när jag grävde runt..

B04924FB-C690-4F37-B31E-5ECAABF22B4E.jpeg
 

Bankiren

Medlem
Jag har nu uppdaterat tabellen efter lite kommentarer, så jag postar den här nu. Jag har också anmält mitt gamla inlägg för borttagning av tabellen därifrån, så slipper falsk info cirkulera.

Passade på att lägga till lite annat som kan vara intressant, som jag hittade när jag grävde runt..

Visa bifogad bild 108049

Mycket bra sammanställning! Tror du att vi kan trycka in hur många EB-poäng som MR-poängen kan växlas till? :D
 

ekf

Medlem
Mycket bra sammanställning! Tror du att vi kan trycka in hur många EB-poäng som MR-poängen kan växlas till? :D
:)

Dividera MR-saldot med nedan värden, så får du vad du vill ha..

  • MR/12 för Eurobonus
  • MR/10 för Thai Royal Orchid Plus
  • MR/10 för Flying Blue
  • MR/10 för Delta Skymiles
  • MR/10 för Alitalia Millemiglia
  • MR/11 för Finnair Plus
  • MR/11 för Iberia Plus
  • MR/11 för BAEC
  • MR/11 för Qatar Privilege Club
  • MR/8 för Hilton HHonors
  • MR/10 för Marriott Bonvoy
  • MR/5 för Radisson Rewards

Membership Rewards® Resepartner
 

Sir Lemon

Medlem
Pratade nyss med Amex och efterhörde hur de tänker. Svaret blev att det länge varit dags för en ”uppfräschning” av guldkortet och att det före första juli är dags att i linje med förändringarna på guld också uppdatera Platinum, då skillnaden i pris/innehåll starkt motiverar detta. Han beklagade att det inte gjordes samtidigt. Sas/Amex är egen familj och ligger som separat koncept och där är inte ändringar inplanerade.
 
Toppen