Senaste nytt

Med början 1 april 2020 förändras Amex Gold Card

M.K

Medlem
@Fikaärfint ;)

700000MR = ca 60000EB = en valfri resa med SAS i C med högsta flypremium. Chansbokas till datum då pandemin kanske är färdig till ett värde av minst 20k med poäng vi redan har. Nya jobbas ihop med Gold.

För de flesta genereras dessutom högre EB intjäning jämfört med Elite och 19,44EB/100Sek. Detta tack vare köp hos partners (2x) och i utländsk valuta (3x). Dessa nya poäng är dessutom KK/inflationssäkrade.

20k/300k=6,66% i bonus.
20k/1,5k=1333% ROI*

* Årsavgift till nuvarande pris som betalas direkt i juli.

Taget!
 
Last edited:

fredrik996

Medlem
Gick via Amex länk för byta kort och ändrade mitt Platinum till Gold, Varit högst tveksam länge på Platinum och funderat på att säga upp det ett tag för det är lite för dyrt för vad jag får ut av det. (Har behållit det för diverse resor som genomförts i vinter) Nu behöll Amex mig som kund ett bra tag till, ett år i alla fall :) Amex Gold och Eurobonus MAstercard Premium känns som en given kombo för mig.
 

Tongen2

Medlem
Känns ju som en bra grej detta! Så jag började surfa på vad jag kan göra med MR-poängen. Hamnade på en amerikansk amex-sida och där fanns det ju hur mycket som helst att välja mellan i shoppen. Men det är ju USA det, tänkte jag, och sökte på Svenska sidan istället. Då är det alltså ticketmaster, föra över poäng, delbetala fakturan med poäng och boka resor/hotell som man kan göra med MR-poängen? Känns ju ändå begränsat? Eller är jag helt ute och cyklar nu?
 

palmen

Moderator
Känns ju som en bra grej detta! Så jag började surfa på vad jag kan göra med MR-poängen. Hamnade på en amerikansk amex-sida och där fanns det ju hur mycket som helst att välja mellan i shoppen. Men det är ju USA det, tänkte jag, och sökte på Svenska sidan istället. Då är det alltså ticketmaster, föra över poäng, delbetala fakturan med poäng och boka resor/hotell som man kan göra med MR-poängen? Känns ju ändå begränsat? Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Även om det är begränsats finns det en hel del program inom flyg och hotell att föra över till som kan komma till stor nytta. Chansen att amex överlever är dessutom betydligt större än sas även om jag inte ser någon större risk just idag, men det kan självklart ändras snabbt.
 

Mangostan

Medlem
Jag har 3 kort Guld, Elite, Gamla Elit
Ja, och jag har fyra (Elite betal, Elite kredit, Platinum betal och Classic kredit), men för de som inte skaffade eller har kvar de gamla betalkorten är gränsen två kreditkort. Förstår inte varför Amex har denna begränsning. De kan ju ge en avsevärt lägre kredit på de senast införskaffade korten, om de är rädda för att vi får för stor kredit.
 

Mr Phil

Medlem
Även om det är begränsats finns det en hel del program inom flyg och hotell att föra över till som kan komma till stor nytta. Chansen att amex överlever är dessutom betydligt större än sas även om jag inte ser någon större risk just idag, men det kan självklart ändras snabbt.
Och dessutom brinner inte MR-poängen inne, utan kan sparas ”forever”.
 
Toppen