Senaste nytt

Maxa poäng hos Eurobonus med kort (och Betalo)?

MrDollar

Medlem
Det beror på att handlaren bryter mot sitt inlösenavtal och inte gör en cashback-transaktion utan ett köp. Handlaren får då också betala avgift för ditt uttag. Känner inte handlaren till detta eller helt enkelt vill bli av med kontanter kan det säkert gå att genomföra.
Precis, alla fristående slår dom ju bara in totalbeloppet för hela köpet. Sen om köpet är 10:- eller 100.000:- struntar själva terminalen i. Sen hur/vad dom redovisar i själva kassan är en annan sak. Det är där dom integrerade terminalerna är "bättre". Då personalen måste knappa in "Varav uttag x.xxx:-"
 

mha321

Medlem
Precis, alla fristående slår dom ju bara in totalbeloppet för hela köpet. Sen om köpet är 10:- eller 100.000:- struntar själva terminalen i. Sen hur/vad dom redovisar i själva kassan är en annan sak. Det är där dom integrerade terminalerna är "bättre". Då personalen måste knappa in "Varav uttag x.xxx:-"
Terminalen bryr sig inte.

Inlösaren kan definitivt bry sig. En transaktion på 10k på en pizzeria sticker nog ut väldigt tydligt i deras analys verktyg... Det är nog inte alls omöjligt att det görs kontroller pga en sådan.
 

MrDollar

Medlem
Terminalen bryr sig inte.

Inlösaren kan definitivt bry sig. En transaktion på 10k på en pizzeria sticker nog ut väldigt tydligt i deras analys verktyg... Det är nog inte alls omöjligt att det görs kontroller pga en sådan.
För pizzabagaren ja, för mig, nej... "Jag köpte 100 pizzor" :) Nej, men jag förstår vad du menar. Enligt han som har pizzerian så får dom göra så, kanske 10.000 är i översta laget, då dom har Jack Vegas och personerna som sitter och blippar på dom ska kunna ta ut cash för att öka på stads kassan ytterligare.
 

mha321

Medlem
För pizzabagaren ja, för mig, nej... "Jag köpte 100 pizzor" :) Nej, men jag förstår vad du menar. Enligt han som har pizzerian så får dom göra så, kanske 10.000 är i översta laget, då dom har Jack Vegas och personerna som sitter och blippar på dom ska kunna ta ut cash för att öka på stads kassan ytterligare.

Absolut, för dig som kund är det nog lugnt. Värre för bagaren.

Det låter väldigt konstigt att det skulle vara tillåtet med kontant uttag som inte flagga som kontantuttag. Men visst, han kanske har speciellt avtal :)
 

MrDollar

Medlem
Absolut, för dig som kund är det nog lugnt. Värre för bagaren.

Det låter väldigt konstigt att det skulle vara tillåtet med kontant uttag som inte flagga som kontantuttag. Men visst, han kanske har speciellt avtal :)
Jag tror inte du kan sätta en viss klass på transaktion i dem fristående? Vet dock inte med säkerhet.

Men dom flesta ställen som har Jack Vegas som jag, av olika anledningar, besökt har aldrig sagt nej när man ber att få ta ut cash i samband med ett köp ( dom tror säkert man ska spela :) ) Så kanske ligger någon sanning i det pizzabagaren sade till mig, att SvenskaSpel "pushat" för att kontantuttag är OK. Sen att dom kör över kortinlösaren skiter väl staten i, så länge Löfven får in stålars. Sorry off topic politiksnack...
 

jumbooze

Medlem
För pizzabagaren ja, för mig, nej... "Jag köpte 100 pizzor" :) Nej, men jag förstår vad du menar. Enligt han som har pizzerian så får dom göra så, kanske 10.000 är i översta laget, då dom har Jack Vegas och personerna som sitter och blippar på dom ska kunna ta ut cash för att öka på stads kassan ytterligare.
10000 bagis? Vad är avgiften för handlare? Lite back måste han väl gått på den?
 

MrDollar

Medlem
10000 bagis? Vad är avgiften för handlare? Lite back måste han väl gått på den?
Han gjorde väll 45kr på pizzan :) men sen slipper han ju banka cash vilket kostar pengar också.

Angående avgiften så är den väldigt förhandlingsbar hos inlösaren. Vet, av väldigt väldigt bra källor att man kan få flatrate och enbart betala per transaktion.
 
Last edited:

RickardG

Medlem
Absolut, för dig som kund är det nog lugnt. Värre för bagaren.

Det låter väldigt konstigt att det skulle vara tillåtet med kontant uttag som inte flagga som kontantuttag. Men visst, han kanske har speciellt avtal :)
Nja, det lär bryta mot avtalet med kortutgivaren som säger att man inte ska få poäng för kontantuttag...
 

Avgeek

Medlem
Detta har säkert besvarats förut, men kan man använda SAS MC Premium för att betala på bellhop eller betalo? Jag hade för mig att jag läst nåt om att det anses som kontantuttag innan?
 
Toppen