Mat i SAS Business Class på Europaflyg

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jonas C, 11 December 2011.

1. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. twiggs

twiggs Medlem

Flyger ett par legs i europeisk C-klass ombord hos SAS per vecka. Det serveras ingen annan dessert än just ost som tidigare nämnt. Måltiden i Y har alltid varit mer omfattande än den i C. Huruvida den alltid har innefattat dessert vet jag inte.

Är du förresten säker på att den bilden är från SAS och tagen nyligen? Sådan choklad serveras enligt vad jag vet ej hos SAS om jag vågar tro vad som presenterats för mig.

3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Yes, en vän till mig som tog bilden. Han flög HEL-CPH förra tisdagen i Economy Extra.

http://i895.photobucket.com/albums/...ng_Orebro_12_2011/Enroute_to_Copenhagen_1.jpg

http://i895.photobucket.com/albums/...ng_Orebro_12_2011/Enroute_to_Copenhagen_3.jpg

Den distinkta papplådan och sedvanliga Champagnen!

4. twiggs

twiggs Medlem

Haha!!! Champagne i plastglas...

Har man ovana passagerare i kabinen så. ;)

5. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var en code-share flight som flögs av Cimber Air i en liten CRJ-200, de lyckades inte få ombord Orrefors glasen med catering. Hehe, snubben är faktiskt EBG, flyger snitt. 60 SAS flygningar om året, men op-ups som denna sker rätt sällan ;)

6. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ju själva *** att han ska få sin efterlängtade op-up just på en Cimber CRJ. :eek:

7. Morgan

Morgan Medlem

Erbjuder SAS specialmat (t.ex. Vegetariskt, religiös) i business inom Europa?

8. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  9. Morgan

Morgan Medlem

Tack, lyckades inte hitta infon på SAS.se men den fanns uppenbarligen - beställt!

1 person likes this.
  10. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lägg gärna upp bild här!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!