FRA-HEL kl. 09.40 idag i en A321: utmärkt frukost, varm omelett med hashbrowns, goda tyska skinkor, ostar och en god fruktkompott. Gott bröd och varma croissanter med sylt. Porslin, riktiga bestick och serviett. Full barvagn med bubbel och öl etc. Riktigt bra service därtill.
Varför välja SAS Plus i så fall.... Inte för maten i alla fall.
FRA-HEL kl. 09.40 idag i en A321: utmärkt frukost, varm omelett med hashbrowns, goda tyska skinkor, ostar och en god fruktkompott. Gott bröd och varma croissanter med sylt. Porslin, riktiga bestick och serviett. Full barvagn med bubbel och öl etc. Riktigt bra service därtill.
Varför välja SAS Plus i så fall.... Inte för maten i alla fall.
Nu kan man ju inte jämföra en ekonomiprodukt (må vara i plusformat) med en businessprodukt men ändå. SAS tog som bekant bort affärsklass förra året. Låter dock trevligt med en så bra frukost.
Det finns som bekant kanske två andra aspekt på detta också:
FRA-HEL är en relativt lång flight, runt 3t säger tidtabellen
Det finns en konkurrent som heter Finnair på rutten
Detta är två väldigt viktiga parameter när produktgruppen bestämmer vilket servicekoncept som skall användas på en rutt