Senaste nytt

Mask i maten ombord Norwegian

Alx

Medlem
Problemet gäller speciellt den maten som värms upp i köket så cabin crew har möjligheten att stoppa oätlig mat innan den levereras till pax.

Enligt vem då? Det skulle i så fall fortfarande kräva att personalen varje gång lyfter på och granskar varenda bricka och portion innan de går ut med de i kabinen. Det har jag oerhört svårt att tro att de gör eller ens skulle ha tid att göra om de så ville. Inte ens bland legacy carriers som ju generellt sett har mer tid för service brukar de ju ha lagt många sekunder på att utforska vad det är de serverar i ekonomiklass.
 
Enligt vem då? Det skulle i så fall fortfarande kräva att personalen varje gång lyfter på och granskar varenda bricka och portion innan de går ut med de i kabinen. Det har jag oerhört svårt att tro att de gör eller ens skulle ha tid att göra om de så ville. Inte ens bland legacy carriers som ju generellt sett har mer tid för service brukar de ju ha lagt många sekunder på att utforska vad det är de serverar i ekonomiklass.

Maten som värms upp finns i en annan vagn i köket och om avvikelser är synliga ser ju vem som helst detta och kan stoppa maten. Maten som värms upp är som en mikrolåda i plats som stoppas in till ugnen och om det finns maskar eller är möglig ser crew det. Tyvärr kan jag inte lämna ut namn av de personer som berättat och visat bilder om dessa avvikelser. En typisk ARN-DXB avgång är det kanske fem personer som beställer varm mat så dessa gånger hinner crew göra en extra titt på lådan innan den stoppas in till ugnen och värms upp.

Jag kan ju inte garantera eller lova att alla gör detta, men se som jag känner har berättat att de måste göra det för att vågar servera maten till pax.
 

Chrille

Medlem
Min bästa vän jobbar som purser där ( det är inte han som läckt bilderna till AB ) och jag har sett en del bilder under hela hösten 2013 efter DY bytte matkoncept. Jag har själv varit med om en möglig muffins och då var det jag som påpekade detta till crew. Problemet gäller ARN base som jag förstått.

Jag tror att det räcker som bevis eller?

Tommy, personligen litar jag på dig och din källa.

Dock "bevisar" det inget så länge det är anonyma läckor. Men om det ligger något i det som påstås skulle jag tro att Norwegian kommer att ändra på sitt maktkoncept inom inte allt för lång tid.
 

Malu

Medlem
För mig ändrar den här nyheten inte så mycket. Jag skulle varken nu eller tidigare ha bokat med Norwegian oavsett mat, förseningar, anställningsvillkor eller vad det nu är som står i tidningarna den här veckan. För mig är konceptet helt fel och jag skulle faktiskt inte ens ta emot en gratisbiljett till NYC eller BKK med DY. (Samma sak gäller Ryan, dit de nu flyger.) Men det här är mycket en värderingsfråga och därför undviker jag att kommentera i dessa trådar för att inte ge bränsle till "flaming". Var och en fattar beslut om vilket bolag som fungerar - om det nu är LCC, Oneworld, Star eller något annat. Happy flying.
 
K

KavlingeDude

Guest
För mig ändrar den här nyheten inte så mycket. Jag skulle varken nu eller tidigare ha bokat med Norwegian oavsett mat, förseningar, anställningsvillkor eller vad det nu är som står i tidningarna den här veckan. För mig är konceptet helt fel och jag skulle faktiskt inte ens ta emot en gratisbiljett till NYC eller BKK med DY. (Samma sak gäller Ryan, dit de nu flyger.) Men det här är mycket en värderingsfråga och därför undviker jag att kommentera i dessa trådar för att inte ge bränsle till "flaming". Var och en fattar beslut om vilket bolag som fungerar - om det nu är LCC, Oneworld, Star eller något annat. Happy flying.

Håller helt med dig. Man får vad man väljer att betala för och dt står upp till var och en hur man väljer att göra.
 

Chrille

Medlem
Håller helt med dig. Man får vad man väljer att betala för och dt står upp till var och en hur man väljer att göra.

Det är klart att marknaden består av olika tjänster och prisklasser. Men om ni som "står över" icke-allians och lågprisflyg tycker att de som av olika skäl väljer dessa bolag därmed får stå sitt kast och gilla otjänlig mat (och då menar jag otjänlig, inte bara oaptitlig) så är ni helt ute och cyklar.
 
K

KavlingeDude

Guest
Det är klart att marknaden består av olika tjänster och prisklasser. Men om ni som "står över" icke-allians och lågprisflyg tycker att de som av olika skäl väljer dessa bolag därmed får stå sitt kast och gilla otjänlig mat (och då menar jag otjänlig, inte bara oaptitlig) så är ni helt ute och cyklar.

Ingen har väl skrivit gillar, även fast de larver jag har käkat har varit goda, utan mer att "de" får vara beredda på att shit happens och att när it happens så är de rökta för de har inte betalat för mer.
Givetvis så kan du få larver inom SAS också MEN skillnaden ligger i hur det hela hanteras innan, under och efter.

Som skrivet tidigare - de finns inga fria lunchr.
 
Toppen