Senaste nytt

Marriott slutar med skrivbord

Brandten

Medlem
Sitter just nu i sängen och skriver detta, men bara i experimentsyfte. Njae, ingenting för mig. Jag kan ibland sitta både halv- och heldagar på hotellrummet och jobba och då är sängen inte ett alternativ.

Jag tror att det kanske långsiktigt också kan vara ett sätt att kunna tjäna lite extra pengar. Jag gissar att man inte sänker priserna när man plockar ut skrivborden, däremot så blir jag inte förvånad om man efter ett litet tag börjar erbjuda rum med skrivbord, mot ett litet tilllägg.
Det är väl flera som har det idag?
Antingen bokar man ett standard rum eller ett business rum där tex skrivbord/arbetsplats ingår.
 

Valley

Medlem
Väl bra att veta var man inte skall bo.
Jobba i sängen eller sitta dubbelvikt i en soffa/fåtölj med ett litet soffbord framför sig när man jobbar är ingen hit.
 

AABack2ARN

Medlem
Jag tycker fortfarande detta är en dum idé - men kan samtisigt konstatera att det finns en hel del hotellrum där skrivbordet varit så dåligt placerat att det knappt gått att använda ändå.

Är det små rum (dvs många rum exempelvis i NYC) är ju redan borden uttagna elelr ersatta av så små bord att de knappt är användbara.
 

David

Medlem
Rätt konstigt beslut kan man tycka, speciellt på de märken som är mer inriktade på just Business travellers som t.ex. Courtyard. Just ett ordentligt skrivbord var ju med i kravspec:en för ett Courtyardrum.

Jag använder relativt ofta skrivbordet, iaf när jag är borta mer än en helg.
 

Erik M

Medlem
Jag är en typisk sån som inte sitter vid skrivbordet. Men avlastningsytan är jätteviktig! Liksom stolen att slänga kläder, väskor, påsar eller liknande på.
 
Toppen