Senaste nytt

Marriott slutar med skrivbord

Brandten

Medlem
30+. Gillar skrivbord. I sängen ligger man.
Antar att du endast bokar rum som har vardagsrum (där ser man på tv) och matplats (där äter och dricker man)? ;)

Skämt å sido.... sist jag bodde på hotell åt jag i soffan, hade möte i loungen, skrev papper i caféet, sov i sängen, jobbade i sängen, soffan, badrummet. Har inget skrivbordskrav när JAG reser.
 

Rebel

Medlem
Antar att du endast bokar rum som har vardagsrum (där ser man på tv) och matplats (där äter och dricker man)? ;)

Skämt å sido.... sist jag bodde på hotell åt jag i soffan, hade möte i loungen, skrev papper i caféet, sov i sängen, jobbade i sängen, soffan, badrummet. Har inget skrivbordskrav när JAG reser.
Så med andra ord, du är 20 år;)
 

henrik l

Medlem
Eftersom jag ofta stannar 3 dagar eller mer på mina hotellvistelser, som för det mesta är jobbrelaterade, är tillgång till skrivbord en praktik detalj. Att sitta en halvdag och jobbar sängen skulle bli lite obekvämt.
 

Homer

Medlem
Antar att du endast bokar rum som har vardagsrum (där ser man på tv) och matplats (där äter och dricker man)? ;)

Skämt å sido.... sist jag bodde på hotell åt jag i soffan, hade möte i loungen, skrev papper i caféet, sov i sängen, jobbade i sängen, soffan, badrummet. Har inget skrivbordskrav när JAG reser.

Så?


work-in-bathroom.jpg
 
Last edited:
Sitter just nu i sängen och skriver detta, men bara i experimentsyfte. Njae, ingenting för mig. Jag kan ibland sitta både halv- och heldagar på hotellrummet och jobba och då är sängen inte ett alternativ.

Jag tror att det kanske långsiktigt också kan vara ett sätt att kunna tjäna lite extra pengar. Jag gissar att man inte sänker priserna när man plockar ut skrivborden, däremot så blir jag inte förvånad om man efter ett litet tag börjar erbjuda rum med skrivbord, mot ett litet tilllägg.
 
Toppen