Senaste nytt

Marriott Novy Arbat Moskva, erfarenheter?

Totopez

Medlem
Jag ska bo på Marriott Novy Arbat i Moskva i samband med VM-finalen i sommar.
Tävlingsvinst, så jag kan inte påverka var jag bor någonstans (utan är bara glad...).

Är det någon som har bott där, eller på annat Marriot i Moskva? Jag är Marriott Gold.
 

Grusja

Medlem
Jag ska bo på Marriott Novy Arbat i Moskva i samband med VM-finalen i sommar.
Tävlingsvinst, så jag kan inte påverka var jag bor någonstans (utan är bara glad...).

Är det någon som har bott där, eller på annat Marriot i Moskva? Jag är Marriott Gold.
Ett väldigt fräscht hotell, in-house restaurangen är helt okej, läget är bra och nära centrum. Ca 30 min till Luzhniki-arenan med tunnelbanan. Är det något speciellt du undrar över?
 

Totopez

Medlem
Ett väldigt fräscht hotell, in-house restaurangen är helt okej, läget är bra och nära centrum. Ca 30 min till Luzhniki-arenan med tunnelbanan. Är det något speciellt du undrar över?
Tack! Hur är loungen/frukosten, och hur tar man hand om statusgäster?
Och har du några bar eller krogtips i närområdet?
 

Grusja

Medlem
Loungen är inte den bästa man har sett men personalen är jätteduktiga och tillmötesgående. Bra utbud av dryck och snacks, gillade dock restaurangens frukost mer än den i loungen. Det brukar inte vara några problem att få uppgraderingen.
Balalayechnaya-bar - trevligt ställe med god mat och stort utbud av rysk craftöl, väl värt 15 minuters promenad.
 

Berglund

Medlem
Det brukar inte vara några problem att få uppgraderingen.
Nu är jag ingen expert på uppgraderingar och har aldrig besökt hotellet ifråga, därför har jag ingen specifik kunskap i fallet.

Däremot, hade jag själv överhuvudtaget inte räknat med någon uppgradering just kring VM-finalen i fotboll. Det är ett megaevent som drar runt en miljard TV tittare och tiotusentals fans, journalister, sponsorer och inte minst fobollsdelegater från FIFA, UEFA och alla de andra fotbollsförbunden som deltar. Jag utgår från att trycket på hotellrum blir högt och just kring ett så stort event känns chanserna för en uppgradering som klart mindre än vad de vanligtvis är.
 

Totopez

Medlem
Nu är jag ingen expert på uppgraderingar och har aldrig besökt hotellet ifråga, därför har jag ingen specifik kunskap i fallet.

Däremot, hade jag själv överhuvudtaget inte räknat med någon uppgradering just kring VM-finalen i fotboll. Det är ett megaevent som drar runt en miljard TV tittare och tiotusentals fans, journalister, sponsorer och inte minst fobollsdelegater från FIFA, UEFA och alla de andra fotbollsförbunden som deltar. Jag utgår från att trycket på hotellrum blir högt och just kring ett så stort event känns chanserna för en uppgradering som klart mindre än vad de vanligtvis är.

Korrekt, jag tror inte på någon uppgradering alls. Hotellet (liksom många andra) är fullbokat, även om det ofta släpper när folk som har avbokningsbara rum bokar av när deras lag åker ur. Så en ev uppgradering är en jäkla bonus.
 
Toppen