Senaste nytt

Marriott New York

Wyll

Medlem
Tittar på hotel för en lång weekend i New York med en polare och tänkte höra om någon har tips på bra hotel. Är numera Marriott som gäller men har dock kvar guld på Hilton om någon tycker det är bättre i NY

Är Guld så vill såklart gärna ha hotel där det ingår frukost samt lounge för intag av stark dryck.

Läst lite angående vilkoren:
Guaranteed Concierge/Executive/Club/Signature Club Lounge Access* for Platinum and Gold Elite members plus one guest at JW Marriott®, Autograph Collection®, Renaissance®, Marriott® Hotels and Delta Hotels® during normal hours of operations. Lounge offers light snacks and daily continental breakfast. Resorts are excluded. This benefit only applies to the one guest room in which the Gold Elite member or Platinum Elite member is staying.

Continental breakfast is available 7 days a week for Platinum and Gold Elite members plus one guest in the Concierge/Executive/Club Lounge at JW Marriott®, Autograph Collection®, Renaissance®, Marriott® Hotels and Delta Hotels®.*

In Europe, hotels without a Lounge offer a daily choice of breakfast for two in the restaurant or 750 points. This benefit is not applicable when breakfast is included in the rate. In the U.S. and Canada: any time the Lounge isn't open, Platinum and Gold Elite members are entitled to a daily choice of continental breakfast for two in the restaurant or 750 points. A limited number of hotels in the U.S. do not provide free continental breakfast in the hotel restaurant in the event the Lounge is closed, but do offer 1,000 points in lieu of breakfast. These hotels include:

  • Boston Marriott Copley Place
  • Boston Marriott Long Wharf
  • Chicago Marriott Downtown Magnificent Mile
  • JW Marriott Washington, DC
  • JW Marriott New Orleans
  • JW Marriott San Francisco Union Square
  • The Lexington New York City, Autograph Collection
  • JW Marriott Essex House, New York City
  • Monterey Marriott
  • New York Marriott Marquis
  • Renaissance New York Hotel 57
  • Renaissance New York Times Square
  • San Diego Marriott Marquis and Marina
  • The Algonquin Hotel Times Square, Autograph Collection

If complimentary continental breakfast (or exceptions as outlined above) is not offered, Elite members will be compensated $100 USD for the inconvenience. Hotels outside the U.S. will pay the equivalent in local currency.

* Resorts are excluded.

Som jag förstå det får jag frukost samt dryck på samtliga hotel I New York (som erbjuder detta) utom i undantagsfal på ovan nämnda hotel där tex lounge är stängd?

Någon som utifrån detta kan tipsa om ett bra hotel?
 

mha321

Medlem
Ja, det stämmer.

Mycket beror på läget.

Jag har bott på Marriott downtown 3-4 gånger. Typiskt New York hotell. Helt ok med de måtten mätt. Frukost antingen i loungen eller så kunde man få voucher för "brödkorg och kaffe" i restaurangen och kunde komplettera själv där. Mycket bra läge om man ska till downtown.

Marriott at the Brooklyn Bridge definitivt bättre hotell, ganska nyrenoverat och betydligt större rum - åtminstone det jag fått båda gångerna. Restaurang i stor m club lounge. Läget naturligtvis bättre om man ska till Brooklyn, men längre tur om man ska till Manhattan.
 

mika

Medlem
Jag har bott i ca 20 olika Marriott-hotell i New York de senaste åren. Favoriten just nu är Renaissance Midtown, nytt och modernt hotell mittemot Madison Square Garden/Penn Station. Jag har bott där tre gånger, mycket bra elite recognition (bra upgrade varje gång, ganska bra frukkost på restaurang när loungen är stängd; har MR Platinum). Av hotell i litet högre prisnivå är The New York EDITION riktigt bra, men i praktik inget elite recognition annat än någon slags upgrade och late checkout (t.ex. inget complimentary frukkost). Av budgetvarianter gillar jag SpringHill Suites Midtown/5th Avenue (bra läge, fräscha rum), men igen inget lounge och bara standard SH frukkost. Det som är bra att notera är att nästan alla lounger är ständga över helger (stänger efter fredag-morgon och öppnar igen på söndagskväll eller måndagsmorgon). Och som vanligt, måste man betala för sina starka drycker. Några hotell ger voucher för 1-2 drycker per natt, t.ex. Renaissance 57, men inte säker om det gäller bara för Platinum eller även Gold, annars är det honor bar som gäller i lounger.
 

mika

Medlem
Måste också lägga till att är man i New York spelar lounge/frukkost ganska liten roll tycker jag. Continental breakfast som man får i loungen är oftast riktigt dåligt (någon tråkig bagel, kaffe, torr muffins, kanske gröt eller äggröra, allt serverad på plasttalrikar är Marriotts standard i New York), jag föredrar oftast att strunta i det och hitta något mer spennande utanför hotellet.
 

masaba

Medlem
Gammal tråd, men jag har bokat ett par nätter på Renaissance Midtown nu i September.

@mika - Du har ju bott på det hotellet, har du några bra tips på ställen för frukost där i krokarna?
 

mika

Medlem
Gammal tråd, men jag har bokat ett par nätter på Renaissance Midtown nu i September.

@mika - Du har ju bott på det hotellet, har du några bra tips på ställen för frukost där i krokarna?

När jag har stannat på Renaissance Midtown har jag bara haft frukkost i hotellet. En gång i loungen som var lika dåligt som den alltid brukar vara i Marriotts lounger i New York och ett par gånger i restaurangen då loungen har varit stängt (fick voucher som MR Platinum). Frukkost på restaurangen var bra och själva restaurangen är trevlig. Det finns nog mycket kring Madison Square Garden/Penn Station, men som sagt jag har inte testat något frukkostställe där.
 

AABack2ARN

Medlem
Bodde på Renessaince 57 i vintras och då var loungen öppen på vardagarna vilket medförde en halv-ok frukost. Vin och öl på kvällen var i alla fall då gratis. Loungen var helt stängd på helgen (vilket gav 1000p per natt).

Jag vet inte om det hade att göra med att restaurangen var stängd just då för renovering så det fanns ingen servering på hotellet överhuvudtaget utom det som loungen erbjöd.
 

STO-ARN

Medlem
Marriott Marquis är ju kronjuvelen bland Marriotts New York-hotell, mitt på Times Square. Förvisso 10 år sent sist, men "Elitmatsalen" hade då stort gratis frukostutbud. Missa ej den roterande 360-gradiga toppen, med en barvåning och en matsalsvåning.
 

STO-ARN

Medlem
Jo, för guds skull - gå till något bra ställe iställt för den turistfällan. Utsikten är minst sagt medioker eftersom alla byggnader runtom är mycket högre och maten är inte prisvärd.
Visst är det så - men vill man hålla kostnaden nere, skippa maten och ta en dyr drink istället. Men bor man på t.ex. Marriott Marquis, är ändå roterande toppvåningarna ganska tuffa. Och apropå utsiktsvyn, några gluggar finns ju bland omkringliggande skyskrapor...
 
Toppen