Senaste nytt

Marriott förvärvar Starwood för 12.2 miljarder USD

JacobGBG

Medlem
Spännande utveckling, den största frågan för oss här är sannolikt vad som händer med lojalitetsprogrammet. Oavsett vilket så kommer det här innebära tillgång för SPG/Marriott-anslutna till 30st(!) olika hotell franchiser. Täckningen blir ju otroligt omfattande.
 

seat56f

Medlem
Någon som vet om man kan börja kors-tjäna poäng? Har en stay på ett Marriott snart, men skulle föredra att få poäng till SPG...
 

mha321

Medlem
Någon som vet om man kan börja kors-tjäna poäng? Har en stay på ett Marriott snart, men skulle föredra att få poäng till SPG...
Du kan inte göra det ännu iallafall. Och jag har inte sett någon notis om när det ska gå, däremot har det hintats i screenshots att en kommande version av marriott appen verkar känna till spg.

Sedan vet man ju inte om det faktiskt kommer att gå att kors tjäna åt båda hållen. Vore inte direkt osannolikt att man kommer kunna tjäna marriott-poäng på Starwood-stays men inte tvärt om tex. Vad jag vet har man inte sagt något officiellt om det heller.
 

seat56f

Medlem
Du kan inte göra det ännu iallafall. Och jag har inte sett någon notis om när det ska gå, däremot har det hintats i screenshots att en kommande version av marriott appen verkar känna till spg.

Sedan vet man ju inte om det faktiskt kommer att gå att kors tjäna åt båda hållen. Vore inte direkt osannolikt att man kommer kunna tjäna marriott-poäng på Starwood-stays men inte tvärt om tex. Vad jag vet har man inte sagt något officiellt om det heller.

Ok. I värsta fall får jag väl kreditera Marriott-programmet och räkna med att kunna slå ihop någon gång i framtiden.
 

henrik l

Medlem
integrationsproblem med lojalitetsprogrammen

In particular, Marriott execs are concerned about the compatibility of combining Starwood’s loyalty-rewards program with its own, said one source. Starwood has a younger and more affluent clientele that is used to a more flexible points system than the staid Marriott brand.

John Ollila på Loyalty Lobby hyser heller inga större hopp om framtiden om man kommer från SPG.

Även Lucky på One Mile at Time är lite skeptiskt.

Han har lite olika fundering t ex om status-matchning.
http://loyaltylobby.com/2016/02/24/...oyalty-program-merger-disaster-in-the-making/
 
Last edited:

Homer

Medlem


Raffles/HeadforPoints

If you are a Marriott Rewards member, you should be happy that Starwood is adding some genuine high end properties to the programme at last. If you are a Starwood Preferred Guest member, you are likely to be worried that many of the benefits you have enjoyed will be discontinued.

I do remember mentioning that I didn’t think that adding the Marriott-regulation bible and a portrait of octagenarian Bill Marriott above reception was going to do much for sales at the ‘sex toys in the minibar’ W brand …..
 
Last edited:
Toppen