Senaste nytt

Marriott förvärvar Starwood för 12.2 miljarder USD

David

Medlem
Nytt från Marriott News Center. Vi har stockholder meeting 28 mars att se fram emot för mer info får jag anta...

Marriott and Starwood Announce Achievement of Key Milestones in Antitrust Review of Marriott’s Proposed Acquisition of Starwood
Marriott International, Inc. (NASDAQ: MAR) and Starwood Hotels & Resorts Worldwide, Inc. (NYSE: HOT) announced today that yesterday the waiting period under the Hart-Scott-Rodino Antitrust Improvements Act of 1976, as amended (the “HSR Act”), expired in connection with Marriott’s proposed acquisition of Starwood through a business combination. The expiration of the waiting period means the parties have cleared the premerger antitrust review in the United States, satisfying one of the closing conditions of the pending combination transactions. In addition, the companies announced that the premerger waiting period under Canadian law has expired and that the Competition Bureau of Canada has issued a “no-action letter” in respect of the proposed transaction. The companies are continuing to cooperate with competition authorities in other jurisdictions worldwide to obtain regulatory approvals for the transaction.

As previously announced, both companies set March 28 as the date of their separate special stockholder meetings to approve the combination transactions. The companies expect to close the transaction in mid-2016, subject to stockholder approvals, receipt of additional regulatory approvals, Starwood’s divestiture of its vacation ownership business, and satisfaction of other customary conditions precedent.

Marriott and Starwood Announce Achievement of Key Milestones in Antitrust Review of Marriott’s Proposed Acquisition of Starwood   - Marriott News Center
 

JSQ

Medlem
HOTELL
KAMP OM STARWOOD, YTTERLIGARE ETT BUD HAR INKOMMIT (Direkt)
2016-03-14 12:01
STOCKHOLM (Direkt) Starwood har mottagit ytterligare ett bud, denna gång är erbjudandet 76 dollar per aktie kontant och kommer från ett icke namngivet konsortium.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Det var i höstas som Marriott lade ett kombinerat aktie- och kontantbud på Starwood som parterna var överens om. Dock fick Starwood en så kallad waiver som tillåter bolaget att ingå i samtal med, och ge viss information till, andra budgivare. Denna waiver går ut den 17 mars och Starwood inledde samtal med konsortiet den 10 mars.

Starwoods styrelse har inte ändrat sin rekommendation till aktieägare att gå med på samgåendet med Marriott, påpekar bolaget i pressmeddelandet.

Enligt avtalet med Marriott skulle Starwoods ägare få 0,92 aktier i Marriott och 2 dollar kontant per aktie. Det budet är nu värt knappt 64 dollar, enligt Bloomberg.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, Nyhetsbyrån Direkt (@direktse) | Twitter
Nyhetsbyrån Direkt
 

pswe

Medlem
STOCKHOLM (Direkt) Hotellkedjan Marriott har höjt sitt bud på Sheraton-ägaren Starwood och bjuder nu motsvarande drygt 85 dollar per aktie. Budet är en blandning av aktier och kontanter.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Starwood konstaterar att det nya budet är bättre än det bud som kinesiska Anbang offentliggjorde i slutet av förra veckan på 78 dollar per aktie.
 
Varför hoppas du på det?

Gut feeling ;)

Närå. Tror inte på iden när ett holdingbolag som i huvudsak sysslar med annat än hotel (även fast de äger en del (snart - vet inte om Blackstone affären är klar) ger sig in i en "annan" branch som innehåller en hel del "mjuka" värden som inte alltid ger snabb avkastning.
tittar man på portföljen hittills så är jag rädd för att SPGs profil kommer att gå mer mot "flärd" än "diversitet" då bolaget är kinesiskt är money talk and shit walks. Tror att SPG kommer att urvattnas från idag ett, i mitt tycke, perfekt "bolag" med en lagom mix och bredd. Kineser är inte kända för långsiktighet och inte holdingbolag framförallt.

Visst! Mycket tyckande och troende från min sida men jag är bara en vanlig liten människa som gillar att försöka spekulera utifrån min världsbild.
Hittills har jag haft rätt gällande AstraZeneca, SonyEricsson och "gambro" - får se om jag kan lägga in Anbang där.
 

Agö

Medlem
Gut feeling ;)

Närå. Tror inte på iden när ett holdingbolag som i huvudsak sysslar med annat än hotel (även fast de äger en del (snart - vet inte om Blackstone affären är klar) ger sig in i en "annan" branch som innehåller en hel del "mjuka" värden som inte alltid ger snabb avkastning.
tittar man på portföljen hittills så är jag rädd för att SPGs profil kommer att gå mer mot "flärd" än "diversitet" då bolaget är kinesiskt är money talk and shit walks. Tror att SPG kommer att urvattnas från idag ett, i mitt tycke, perfekt "bolag" med en lagom mix och bredd. Kineser är inte kända för långsiktighet och inte holdingbolag framförallt.

Visst! Mycket tyckande och troende från min sida men jag är bara en vanlig liten människa som gillar att försöka spekulera utifrån min världsbild.
Hittills har jag haft rätt gällande AstraZeneca, SonyEricsson och "gambro" - får se om jag kan lägga in Anbang där.
Man kan utgå ifrån att det är en passiv (säker) investering från Anbangs sida, precis som i fallet med Waldorf Astoria. Jag ser inget större behov av ökad konsolidering mellan branschkollegor som i fallet med Marriott.
 
Toppen