Senaste nytt

Marriott förvärvar Starwood för 12.2 miljarder USD

Juancarlos

Medlem
Har någon på forumet fått behålla sin Marriott Platinum status efter att Marriott Elite Gold blev Elite Platinum? Och har någon kontaktat Marriott i detta ärende (efter att blivit negraderad till guld igen)? Osäker på om jag ska slå samman mitt SPG konto och Marriott konto innan jag fått klarhet i vad som gäller.
 

jerixon

Medlem
Läste på flytertalk att "matchat" Marriot Gold inte kommer att ge Marriot Platinum framöver.
Endast de som tjänat in det på Marriot får den statusen =(
Det var deras egna SPG rep som skrev det, så antar det gäller. Önskar bara det var tydligt kommunicerat från början.
Jag var klar med SPG guld för året redan, men får inte heller Marriot Elite Platinum då jag ej tjänar in statusen på just Marriot.

Har någon på forumet fått behålla sin Marriott Platinum status efter att Marriott Elite Gold blev Elite Platinum? Och har någon kontaktat Marriott i detta ärende (efter att blivit negraderad till guld igen)? Osäker på om jag ska slå samman mitt SPG konto och Marriott konto innan jag fått klarhet i vad som gäller.
 

Juancarlos

Medlem
Läste på flytertalk att "matchat" Marriot Gold inte kommer att ge Marriot Platinum framöver.
Endast de som tjänat in det på Marriot får den statusen =(
Det var deras egna SPG rep som skrev det, så antar det gäller. Önskar bara det var tydligt kommunicerat från början.
Jag var klar med SPG guld för året redan, men får inte heller Marriot Elite Platinum då jag ej tjänar in statusen på just Marriot.

Tack för snabbt svar @jerixon
 

henrik l

Medlem
Läste på flytertalk att "matchat" Marriot Gold inte kommer att ge Marriot Platinum framöver.
Endast de som tjänat in det på Marriot får den statusen =(
Det var deras egna SPG rep som skrev det, så antar det gäller. Önskar bara det var tydligt kommunicerat från början.
Jag var klar med SPG guld för året redan, men får inte heller Marriot Elite Platinum då jag ej tjänar in statusen på just Marriot.

Det förklarar troligen varför jag "bara" är Platinum Elite, istället för Platinum Premier Elite hos Marriott numera. Blev Platinum hos Marriott när jag länkade kontona, eftersom jag är Platinum hos SPG. Men som @jerixon skriver, väldigt dåligt kommunicerat i så fall, att det skulle bli en justering nu augusti. Iofs ska jag inte gnälla för mycket, är ju platinum i det nya systemet, så jag kommer åt alla godbitarna. Dessutom plussade man på 28 nätter på SPG och sedan ser jag att jag har 6+2 år som Platinum. Så nu är det bara att hoppas att allt plussas samman:p
 

henrik l

Medlem
Då har jag smackat ihop mina konton och det gick ju bra, nästan. Alla poäng och lifetimenätter åkte över, man plussar ihop antal år som elite, har 6+2, så jag blev "Lifetime Gold" direkt, kräver 7 år som guld eller högre, mitt cert för ett travelpackage ligger kvar, kanske inte så förvånande eftersom jag gjorde det från Marriottsidan. Men, mina två Starwoodbokningar hängde inte med.
 

henrik l

Medlem
Då har jag smackat ihop mina konton och det gick ju bra, nästan. Alla poäng och lifetimenätter åkte över, man plussar ihop antal år som elite, har 6+2, så jag blev "Lifetime Gold" direkt, kräver 7 år som guld eller högre, mitt cert för ett travelpackage ligger kvar, kanske inte så förvånande eftersom jag gjorde det från Marriottsidan. Men, mina två Starwoodbokningar hängde inte med.

Nu verkar det mesta vara på plats, Starwoodbokningarna har kommit in (inom 24 timmar). Det intressanta är att det på Marriotts app finns ytterligare information av intresse om man närmar sig Lifetime på någon nivå. Ser att dom räknade förmånligt, 6 år Platinum (gamla guld) på Marriott och 2 år på Starwood, så totalt 8 år. Inser, som det ser ut nu, att det inte var så dumt att hoppa mellan SPG-hotellen för att bli Platinum och sedan automatiskt få motsvarande status på Marriott. 2 år blev helt plötsligt 4:)
 

mha321

Medlem
Är det ex-Starwood eller ex-Marriott properties?

Jag hade ett par stays på ex-marriott som blev ordentligt försenade i samband med omläggningen, men de har kommit in allihop nu. Men har inge haft några ex-Starwood på ett tag...
 
Toppen