Marriott - ett oseriöst företag som inte går att lita på?

Diskussion i 'Marriott International & Rewards' startad av Myllys35, 13 Juni 2019.

  1. Myllys35

    Myllys35 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

    Jag gjorde en bokning för SLS LA via Marriotts hemsida, men hittade sedan en bättre deal och avbokade inom en dag (vilket var gränsen för öppet köp). Fick en bekräftelse på avbokningen och trodde att allt var lugnt. Några dagar senare dras dock pengarna från mitt Amex.

    Nu börjar problemen... De telefonnummer som finns på Marriotts hemsida är inte i bruk. Har provat ringa från olika telefoner i flera dagar. Det finns inte heller någon mejladress till kundservice. Jag får endast fram ett formulär med massa konstiga förval, provade det som låg närmast till hands, men hamnade då på fel avdelning och fick ett goddag yxskaftsvar.

    Någon som vet hur man kommer i kontakt med Marriott, har de något fungerande telefonnummer? Bör jag försöka kontakta hotellet direkt istället? Vore tacksam för hjälp om någon har input. Jag har också initierat ett bedrägeriärende via Amex just in case.

    En sak är säker, aldrig mer skojarna på Marriott för min del. De får ju Herrz att framstå som konsumentvänliga...
     
  2. taxvalp

    taxvalp Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    När det gäller amerikanska företag brukar Twitter vara överlägset på kundservice. Har ej testat med Marriott men kontot @MBonvoyAssist har service 24/7.
     
    Gus, Myllys35 och palmen gillar detta.
  3. Jag hade lugnat mig lite och inte sett det som värdens undergång. Det har säkert blivit fel. Kontakta hotellet så löser det sig, det är ju ett stort företag.
     
    Napapijri, henrik l, jerixon och 1 annan gillar detta.
  4. Myllys35

    Myllys35 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tack, självklart är det sociala medier som gäller :cool:
     
    taxvalp gillar detta.
  5. Myllys35

    Myllys35 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    I vanliga fall hade jag nog räknat med att det krediteras så småningom, men med kass kundservice och en debitering flera dagar efter min avbokning känns det sådär. Det är dessutom ett stort belopp det rör sig om.

    Blir inte lugnare när det enda kryptiska svaret man får från kundtjänst är undertecknat av ”Shashank” :rolleyes:
     
  6. Erth

    Erth Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Om du har tele2 tex kan du inte ringa Hyatt / Hilton och säkert Mariott oxo.

    Jag ringde tele2 och frågade varför toll free number inte fungerar och de kollade upp att Telia är de som driftar de numren och tele2 fungerar inte.

    Kan säkert vara så från annan operatör oxo. Testa och ring från jobb eller om någon har en hemtelefon

    01 numret går dock jättebra att ringa om man vill betala för sig. Har du testat det?
     
  7. Brandforce

    Brandforce Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är ett inte ovanligt indiskt namn, inget konstigt med det.
     
    Berglund gillar detta.
  8. jerixon

    jerixon Medlem

    Ort:
    Linköping
    Land:
    Sverige Sverige
    Marriot är absolut inte perfekta, men de brukar ordna till det så småningom absolut :)
     
    rvarttinen gillar detta.
  9. Myllys35

    Myllys35 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Funkade inte från Telialur, men jag får anpassa mig till dagens verklighet och använda sociala medier :)
     
  10. Myllys35

    Myllys35 Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Nej, det behöver inte vara konstigt, men det är ju inte heller konstigt att reagera på hur det låter när man inte behärskar det indiska språket. Precis som att en och annan kanske lyfte på ögonbrynen när de hörde namnet på SPPs tidigare vd Snorre Storset - inget konstigt med det
     
    Gus gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×