Senaste nytt

Married Segments på Eurobonus Bonusresor?

Daichan77

Medlem
Jag har ett liknande problem som Palmen. Jag har en eurobonus-bokning DPS - SIN - CPH med Singapore airlines som jag vill ändra till endast SIN - CPH. Jag vill alltså bara ta bort den första resan DPS - SIN men det är Married segments enligt Tallin. Har vi fortfarande ingen bra strategi för att komma runt det här?

@palmen : Fick du någon klarhet angående ditt problem?
 
Jag har ett liknande problem som Palmen. Jag har en eurobonus-bokning DPS - SIN - CPH med Singapore airlines som jag vill ändra till endast SIN - CPH. Jag vill alltså bara ta bort den första resan DPS - SIN men det är Married segments enligt Tallin. Har vi fortfarande ingen bra strategi för att komma runt det här?

@palmen : Fick du någon klarhet angående ditt problem?
Det verkar vara något som sker med vissa bokningar, har nästan samma problem.
Har inte hittat någon lösning
Då försökte jag igen att få till en ändring på vår resa i maj.
Har försökt byta första flyget som vi inte vill ha så tidigt som det är nu.
Men varje gång så går det inte.
Så även idag med svenska guld supporten.

Del av vår flygning ser ut som följer:
ARN-FRA SAS plus
FRA-ICN Asiana First
ICN-KIX Asiana Business

Det är första legget med SAS som vi vill byta, finns två Lufthansa flygningar som passar utan att inkräkta på MCT, båda visar tillgänglighet i sas egna *A verktyg, minst 8 platser i business.
Idag försökte tjejen verkligen lösa det, Tallins standard svar är bara married segments.
Först kunde hon inte se platser, trots att verktyget visar dom.
Sen när jag bokar 2 av platserna i verktyget preliminärt så ser hon att det finns...
Det enda hon och sina kollegor kan komma fram till är att flygningarna är "låsta" till varandra.
Dom kan INTE ändra min första flygning utan att avboka allt och boka om.
Men hur en SAS flygning 7 timmar innan en Asiana flygning kan vara låsta nästan som "married segments" förstår jag inte.
Tänkte först att det var något som dom inte gjorde rätt på bokningen men nu har jag talat med alla olika avdelningar för bokning, Tallin, vanliga sas, engelska sas men ej tallin. Men ingen kan göra en ändring... :(
Någon som har något förslag?
Vi vill gärna undvika den långa layovern på FRA, men nu verkar det som att det blir att utforska FRA på 7 timmar o_O.
Det är ju så man hoppas att sas ställer in eller något.
 

palmen

Moderator
Jag har ett liknande problem som Palmen. Jag har en eurobonus-bokning DPS - SIN - CPH med Singapore airlines som jag vill ändra till endast SIN - CPH. Jag vill alltså bara ta bort den första resan DPS - SIN men det är Married segments enligt Tallin. Har vi fortfarande ingen bra strategi för att komma runt det här?

@palmen : Fick du någon klarhet angående ditt problem?
Jag bokade av hela den delen av resan, F-platsen med Singapore kom tillbaka direkt och gick att boka. Det är ju dock inget man kan garrantera att den gör, den kan lika gärna försvinna.
 

toer00

Medlem
Jag råkade ut för samma grej, Hade bokat STO-FRA-YYC (Calgary) - YYJ (Victoria) med AC (Air Canada) från FRA.
Hemresa SFO-LIS-VIE-STO (med Tap - Portugal) SFO-LIS-VIE. OS (Austrian) VIE-STO.

På sista sträckan ut, YYC-YYJ så körde AC tidigare en DH400 (Propellerplan) utan business, så vår Award med EB fick då bli i X-klass (award ekonomi) sista sträckan och igår fick jag ett meddelande på om de bytt till en CRJ900 med business, kollade på SAS.se och inga problem...fanns gått om I-klass (award business). Ringe till SAS kundtjänst och bad at skulle ändra från X till I, men det gick inte :confused:

Hela AC sträckan FRA-YYJ var married! Så då skulle jag behöva boka om även FRA-YYC, platser där fanns naturligtvis inte...
Så det blir att flyga ekonomi i 1,5 timme och ingen lounge i Calgary... Men man får försöka stå ut... :D

Samma sak på hemresan, efter en "Schedule Change"så miste vi LIS-ARN med TP, inga I-platser fanns då. I stället fick det bli LIS-VIE-ARN med TP plus OS. I går dök även I-platser upp direkt LIS-ARN med TP, men även där, married SFO-LIS-VIE... SAS kunde inte göra något...
Vet inte om någon lyckats med konsten att dela "married segments"...??
 

Alf

Medlem
Jag råkade ut för samma grej, Hade bokat STO-FRA-YYC (Calgary) - YYJ (Victoria) med AC (Air Canada) från FRA.
Hemresa SFO-LIS-VIE-STO (med Tap - Portugal) SFO-LIS-VIE. OS (Austrian) VIE-STO.

På sista sträckan ut, YYC-YYJ så körde AC tidigare en DH400 (Propellerplan) utan business, så vår Award med EB fick då bli i X-klass (award ekonomi) sista sträckan och igår fick jag ett meddelande på om de bytt till en CRJ900 med business, kollade på SAS.se och inga problem...fanns gått om I-klass (award business). Ringe till SAS kundtjänst och bad at skulle ändra från X till I, men det gick inte :confused:

Hela AC sträckan FRA-YYJ var married! Så då skulle jag behöva boka om även FRA-YYC, platser där fanns naturligtvis inte...
Så det blir att flyga ekonomi i 1,5 timme och ingen lounge i Calgary... Men man får försöka stå ut... :D

Samma sak på hemresan, efter en "Schedule Change"så miste vi LIS-ARN med TP, inga I-platser fanns då. I stället fick det bli LIS-VIE-ARN med TP plus OS. I går dök även I-platser upp direkt LIS-ARN med TP, men även där, married SFO-LIS-VIE... SAS kunde inte göra något...
Vet inte om någon lyckats med konsten att dela "married segments"...??

Jag skulle flugit dubbla tiden i ekonomi med CRJ900 hellre än att sätta mej i en DH400. Se det som en lyckad uppgradering:)

Jag har lyckats få bort married segments på SQ genom att mejla deras kundtjänst. I så fall borde TAP kunna ta bort det i ditt fall.
 

airac

Medlem
Kan bekräfta ett fall till. Bokade SIN-HKG-IST-ARN i december 2019 för resa i februari 2020. SQ på SIN-HKG. TK på HKG-IST-ARN.

Vid bokningen segment-för-segment hittades HKG-IST i business utan problem, men fick då inga anslutning i business på Turkish för IST-ARN, bara ekonomi. När vi letade HKG-ARN istället, så kom Turkish business upp som alternativ för hela rutten.
 
Toppen