Senaste nytt

Married Segments på Eurobonus Bonusresor?

mha321

Medlem
Låter lite som ett typiskt svar från kundtjänst... Själv har jag flera gånger haft problem att boka via Tallinn med flyg som finns bokningsbara på sas.se...

Förhoppningsvis något tillfälligt. Ännu mer förhoppningsvis kopplat till att sas håller på att deploya lösning för att boka star alliance awards på webben? Ok, nu drömmer jag...

Har många olika personer i Tallinn försökte du med?
 

jerixon

Medlem
Isåfall har SAS effektivt infört married segments på bonusresor vilket suger stenhårt. Det är dock föga förvånande att SAS försöker försämra EB nu. De införde en del bra saker för något år sedan när EBD infördes och nu jobbar de hårt på att göra programmet oanvändbart igen.

Ja det verkar tyvärr så! Skönt att man han boka några bra bonusresor det gångna året varje fall, för om det här håller i sig är det värdelöst!
 

jerixon

Medlem
Jag pratade med 2 personer och ingen av dem ville boka den åt mig, och den är ej bokningsbar på webben heller.
En sak vore ju om den faktiskt gick att boka på webben.... Då skulle jag ju lika gärna kunnat boka den där.


Låter lite som ett typiskt svar från kundtjänst... Själv har jag flera gånger haft problem att boka via Tallinn med flyg som finns bokningsbara på sas.se...

Förhoppningsvis något tillfälligt. Ännu mer förhoppningsvis kopplat till att sas håller på att deploya lösning för att boka star alliance awards på webben? Ok, nu drömmer jag...

Har många olika personer i Tallinn försökte du med?
 

agehall

Medlem
Låter lite som ett typiskt svar från kundtjänst... Själv har jag flera gånger haft problem att boka via Tallinn med flyg som finns bokningsbara på sas.se...

Problemet är att det INTE är bokningsbart på hemsidan heller. Det finns platser LPI-CPH och CPH-IAD men inte LPI-CPH-IAD (i business/plus då).
 

mha321

Medlem
Problemet är att det INTE är bokningsbart på hemsidan heller. Det finns platser LPI-CPH och CPH-IAD men inte LPI-CPH-IAD (i business/plus då).
Right, i detta fall. Min poäng var att jag haft samma problem åt andra hållet och fått motsvarande typer av svar från kundtjänst i Tallinn (eller för den skull på andra ställen). Mest ett tecken på det vanliga budordet om hur mycket man ska lita på besked från frontlinje kundtjänsten.
 

palmen

Moderator
Gäller detta bara med SAS egna flyg eller även för star alliance award. Om det införs "married segments" även på star alliance award kan man ju tyvärr säga hej och godnatt till långa besök i FCT. Hoppas att det inte är så, annars får min sommarresa nästa år kanske planeras om lite :(
 

agehall

Medlem
Right, i detta fall. Min poäng var att jag haft samma problem åt andra hållet och fått motsvarande typer av svar från kundtjänst i Tallinn (eller för den skull på andra ställen). Mest ett tecken på det vanliga budordet om hur mycket man ska lita på besked från frontlinje kundtjänsten.

Japp. Tyvärr har vi ju haft ett antal rapporter som antyder married segments sista veckorna så jag misstänker att det är någon slags förändring på gång som inte är bra för oss.

Här kommer BC väl till pass - en incident betyder ingenting för man kan (ska!) alltid utgå från att kundtjänst har fel. Däremot kan man se mönster när många personer börjar stöta på samma/liknande problem.

Gäller detta bara med SAS egna flyg eller även för star alliance award. Om det införs "married segments" även på star alliance award kan man ju tyvärr säga hej och godnatt till långa besök i FCT. Hoppas att det inte är så, annars får min sommarresa nästa år kanske planeras om lite :(

Det är väl bara att du börjar din resa i FRA. Trist att behöva ha en separat anslutning, men det är ju överkomligt.
 
Toppen