Senaste nytt

Manila - Stockholm, enkel i november

Smuffe

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Manila
  • Var är din destination? Stockholm
  • När vill/behöver du resa ut? 6-9 november
  • När vill/behöver du komma hem? 10 november
  • Hur länge vill du vara borta?
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? Economy eller PE. Blir svårt att få till Business för nedan budget.
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 7000 SEK (men så lågt som möjligt.)
  • Vad är det viktigaste för dig? Få in minst 9432 Miles till Turkish M&S.
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Med rätt pris inom budget kan jag stanna på flera platser för att kunna maximera intjäningen.
  • Kan du tänka dig att påbörja resan från en annan utgångspunkt för att få ner priset? Ja, exempelvis Bangkok, Taipei, Hong Kong eller liknande. Jag har lite över 2000 poäng hos Cebu Pacific att utnyttja för att ta mig någonstans och ansluta till.
Bakgrunden hittar ni här:
http://www.businessclass.se/forum/t...klasser-har-dessa-flighter.91491/#post-662444

@Pho påminde mig om att vara tydligare i min frågeställning. Tack!

Kort och gott... Jag är inte grabben med guldbyxorna men behöver lite hjälp på traven att få ihop de sista ca 9500 Milesen upp till Elite Plus på vägen tillbaka till kalla Sverige.
Bangkok är billigare att flyga ifrån än Manila men intjäningen är högre...

I mitt exempel ser det ut som att Thai erbjuder V-klass som ger 0% intjäning, därför behöver jag lite moralisk och professionell support att hitta ett förslag som maximerar intjäningen men som inte ruinerar mig.

Tack för all hjälp!
 
Om du kan ta dig till Tokyo (med t ex Cebu Pacific, MNL to TYO - Cheap flights from Manila to Tokyo - Skiplagged ) så borde den här resan ge lite drygt 10000 miles:
Ethioian.jpg


76230 japanska yen motsvarar ca 5500 SEK. Jag vet dock inte om du behöver speciella vaccinationer (gula febern?).
 
Last edited:

Smuffe

Medlem

Smuffe

Medlem
Samt att det ger dig en heldag i Addis Abeba :)

Två nya städer och flygplatser, en ny kontinent samt ett nytt flygbolag till en rätt billig peng...
Att flyga Manila - Bangkok - Stockholm känns så slentriant, varför åka raka vägen när det finns roligare alternativ? :rolleyes:
 

Smuffe

Medlem
Har suttit och spånat på Ethiopian och för att göra en galen hemresa till att omvandla den till än ännu lite mer skvatt tokig sådan så kommer jag nog satsa på denna... Men vet någon vad det är för boknings/biljettklass på den? Behöver försäkra mig om att den faktiskt ger mig de Miles jag behöver. :)

Så till tokigheterna...
Varför inte ta sig till Tokyo med Asiana via Seoul? Avgår Manila kl 00:05, landar ett par timmar senare och får då försöka ta mig ut från security för att prova en lokal Bibim-bap eller annat och ta en timme och se något av omgivningen.
Tror ni jag hinner med det om flyget landar runt 05 och nästa avgår vid kl 10? Vill ju även prova en eller två lounger. :D

Därefter väntar Tokyo från 13-tiden fram till runt kl 20 enligt ovan med Ethiopian.
Vad hinner jag på den tiden och vilken/vilka lounger på Narita får jag inte missa?

Samtliga flyg sker för övrigt i Monkey... jag menar... Economy. ;)

Tusen tack för tipset om Ethiopian!
Det kommer dröja ett ta innan jag glebetrottar så varför inte maximera med två nya flygbolag och tre nya flygplatser och städer?
 
Toppen