Senaste nytt

Man ska aldrig säga aldrig, men aldrig mer codeshare via resebyrå!

Brandten

Medlem
Nu förstår jag inte, det är ju två positiva saker...
Så som JAG ser på det innebär det ju fortfarande att du har en chans att hinna med dina SK flygningar ;)
Nja vi landar i Oslo 1920 och mitt flyg till CPH lyfter 1800. Då måste jag hinna hämtat ut bagaget (som jag iof är tveksam till att det kommer fram över huvud taget) och checka in så känns lite tight. Verkade inte gå att få någon annan FRA-OSL flight heller förutom några via BRU etc, vilket FruBrandten var väldigt ovillig till!?
 

Brandten

Medlem
Många blir otroligt imponerade av att de har elektroniska "gardiner" och hipp belysning, men det är inget som jag tycker är värt speciellt mycket. Jag föredrar de lite mer traditionella flygplansmodellerna varje dag i veckan.

Haha det var något av det första jag sa till FruBrandten när vi skulle checka in igår (elektronisk gardin) men något så onödigt och inte speciellt bra heller, får man leta länge efter. Hade vi hunnit med MUC kärran hade det varit en 767, vet inte om den är bättre men hade blivit 2 stolar för oss iallafall istället för 3-3-3 som nu. Å andra sidan flyttade vår stolsgranne så vi fick en egen 3a.
 

Abbs

Medlem
Jag vet inte vilket bolag du flög med igår, men de bolag jag flyger med underhåller sina maskiner.
Räcker ju med att några bakis fransmän gjorde några smärre fel vid beräkning av cykelbelastningarna och inget underhåll i världen kan rädda planet ;)
 

Brandten

Medlem
För mig som är totalt ointresserad av flygplansmodeller från ett tekniskt och utifrån perspektiv, är däremot ombordupplevelsen viktigare.

Ombord tycker jag UA B787an är bättre än LH A380 vi flög med dit. Luftig, ljus & fräsch, större toalett, bättre IFE och bättre kabinluft. Personalen ombord denna flight är också trevligare än det var på LH, men det kan ju såklart variera. Maten var bättre på LH.
 

agehall

Medlem
Räcker ju med att några bakis fransmän gjorde några smärre fel vid beräkning av cykelbelastningarna och inget underhåll i världen kan rädda planet ;)

Jo, det finns bra anledningar till att jag inte flyger med fransmännen heller, oavsätt vilken flygplansmodell de har.

bättre kabinluft

På vilket sätt? Vad jag vet ska A380 och B787 vara ungefär likvärdiga ombord även om Boeings marketing-avdelning gjort en rejäl hype av B787 där.
 
Last edited:

Brandten

Medlem
Hade ju förresten bokat resan med x antal SK leg i beräkningen. Nu när vi bokades om blev det 2st SK flighter mindre.

Det lär ju inte vara någon som är intresserad av att kompensera detta på något vis men ska ta kontakt med alla parter och kolla iallafall.
 

bnr

Medlem
Hade ju förresten bokat resan med x antal SK leg i beräkningen. Nu när vi bokades om blev det 2st SK flighter mindre.

Det lär ju inte vara någon som är intresserad av att kompensera detta på något vis men ska ta kontakt med alla parter och kolla iallafall.
När saker utanför ens kontroll skiter sig så kan man väl få Original Routing Credit (ORC)?
 
Toppen