Senaste nytt

Malta lockar internationella turister med hotellrabatt (01JUN-31DEC 2021)

Jag har oftast i många år bokat Executive rum som HHG med Hilton @Mattias Holmén

Då är jag garanterad loungeacess där bl a frukost och drycker serveras. Ytterligare uppgraderingar kommer ofta därifrån. Jag tycker det är mer prisvärt för min förväntade servicenivå än att att jaga HHD för bara 2p extra/USD och hotell som inte finns så ofta med mitt arbetsrelaterade resemönster.

Mycket dyrare med egna skattade pengar och framförallt tidskrävande med bedruns för HHD. Mitt HHG har Plat gett mig i många år utan ansträngning. Dessutom bokar jag ofta mer prisvärt istället hos OTA med devalveringssäker bonus, och utan att vara pressad betala mer för statusmål hos Hilton.
Missförstå mig rätt. Jag tycker inte det är dåligt att boka via Hotels, det var bara helt nytt för mig att man får alla perks, som tex frukost, på OTA rates. Bra att veta :)
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
@Mattias Holmén Du får även uppgraderingar med t ex Goldstatus hos hotels.com

De har varit så bra för mig det senaste året och har aldrig varit så nöjd med dem som nu. Ofta dubbla stämplar mot både status och frinätter, upgrades till svit t o m på vanliga hotell utan VIP status mm. Dessutom ärlig bonus med minst var tionde natt gratis som aldrig devalverats i programmet.

Näst senast fick jag svit högst upp med egen takterass i den aktuella stadens klart bästa hotell. Det var inte heller ett VIP hotell hos dem och hade dessutom eget kedjeprogram!

Nu bor ju jag fortsatt mer borta än hemma så har “råd” att köra status i flera program utan problem. Jag bokar mest via kedjornas egna ska sägas men aldrig fel att kunna välja mest prisvärda alternativ.

Nog med off topic snack nu, hoppas på något BC kreativt i tråden. :D
 
Last edited:

Brandten

Medlem
Jag gillar hotels.com men deras prissättning är ofta en gåta. Man måste läsa på om hotellet för att veta vad man verkligen får. Ofta det står att frukost inte ingår när det ingår.
Står det att det inte ingår på hotels.com kan det ändå ingå menar du? Var ska man läsa på?
 

Brandten

Medlem
På t ex hotellets hemsida. Vissa hotell har frukost som ingår för alla gäster.
Tack för info. Aldrig tänkt på det och har nog några hundra hotels.com nätter genom åren. Bokar alltid med frukost där men även om det inte skulle ingå så finns det kanske frukost på plats ändå som ingår.
 

JacobGBG

Medlem
Upplever det som att det ändå finns en icke-smickrande skillnad i pris mellan standard rate på hotellens egna sida och det med FIT-kod.
 

Johanna

Medlem
Står det att det inte ingår på hotels.com kan det ändå ingå menar du? Var ska man läsa på?

På t ex hotellets hemsida. Vissa hotell har frukost som ingår för alla gäster.
Precis så och är det lounge access så ingår oftast frukost och annat fast det inte står på deras sida.

Upplever det som att det ändå finns en icke-smickrande skillnad i pris mellan standard rate på hotellens egna sida och det med FIT-kod.
berätta mer, jag har aldrig bott så mycket på något hotell så jag kunnat jämföra
 
Hej, Någon som varit på Hilton Malta nyligen och kan ge en liten uppdatering om hur det är på hotellet? Jag är HHD
Servicen? Gäller inkluderad frukost i frukostmatsalen eller i loungen? Är loungen öppen? Vad serveras där? Är poolerna öppna? Blir man uppgraderad vad gäller rummet? Planerar en resa dit i början på november.
Tar gärna emot tips också om trevliga utflyker och restauranger i närheten av hotellet.
 
Toppen