Senaste nytt

Malmö-Stockholm EBG intensivkvalificering

Skogi

Medlem
Sista två kommer här!

Edit: Lovar att svara på alla frågor när jag är hemkommen.

Malmö-Stockholm
SK126 A320
19:25-20:35

Mycket trött, vilade för det mesta övervägde ett tag att öppna nödluckan och kasta mig ut genom fönstret, kom fram till att det kanske är bäst att låta bli. Det enda jag åstadkom var väl att jag satt och snackade lite med purser som började asgarva när hon fick höra min geniala plan. Hon hade aldrig varit med om något liknande och tyckte att det var hysteriskt kul.

Stockholm-Malmö
SK125 737:a
21:15-22:25

Sista flighten, du klarar det. Kom igen. Kör Skogi. Kör bara kör.

Kändes som om jag kastades tillbaka till forntida sovjet. Dags att pensionera 737:an. Satt mest och försökte att hålla spyan inne. Riktigt turbulent på slutet och ännu mer turbulent i skallen. Näsan rinner, halsen verker och febern kokar. Schysst nog fick jag Alvedon av besättning. Det är en sak att köra en sån här dunderresa när man är pigg och frisk, men detta var maffigt. t.o.m för mig :cool:

Slutsats

Skillnaden mellan 6-lingarna och 8-lingar är markant. De där två extra flighterna känns i märgen och marginalerna är små. Det gäller att man verkligen är förberedd och har ett riktigt jävlaranamma. Det krävs även en hel del tur med vädret och förseningar. Är det kul? Hysteriskt. Större adrenalinkick än vad någon annan karusell erbjuder. Dock skulle jag inte under några som helst omständigheter rekommendera detta för den psykiskt stabila personen. Det krävs någon form av kombination för att ge sig ut på en sån här resa.:D

Resor kvar:
30


Har en ganska sjuk grej som jag tänkte testa nästa gång, vilket skulle innebära en halvering av kvarvarande.

Bonus för nördar och malmöiter:

Sista åket:

Malmö Airport-Malmö C
Flygbussarna buss 1800
22:40-23:40

Malmö C-Malmö Ön
Skånetrafiken 7:an
23:52-00:11

Hemma vid 00:15.

Resan började med alarmet 04:00 och lär sluta 01:00 i soffan framför TV:n med en nötmix.

Totalt 21 timmar. Var det värt det? Absolut. :cool:
 

Attachments

  • 20200109_222918.jpg
    20200109_222918.jpg
    31,2 KB · Visningar: 278
  • 20200109_220705.jpg
    20200109_220705.jpg
    33 KB · Visningar: 293
  • 20200109_222825.jpg
    20200109_222825.jpg
    82,1 KB · Visningar: 277

trekker

Medlem
Älskar detta! Nu har du sått ett frö i mitt huvud och jag har just insett att jag kan behålla BA Gold på att konstant flyga MAN - LHR under en vecka. Går att trycka in 5-6 per dag som ger 80 TP per leg i Biz. Dock känns Heathrow enormt riskabelt för förseningar.... Men tack för att du gett mig denna tanken!
 

Skogi

Medlem
Svinkul grej! Hur roar du dig under flygningarna?

Det är olika, vissa turer försöker jag bara att skärma av, slå på någon lugn musik och somna in.

Andra gånger kör jag mycket podcast har ett ganska utbrett urval som jag lyssnar på. Sedan även mycket musik samtidigt som jag antingen skriver ihop sammanfattningarna här på forumet eller jobbar med privata grejer.

Bra kämpat!!!
Det är så kul att följa detta!
Jag undrar, du måste ju nästan bli jetlaggad fast att du flyger inrikes känns det som? :confused::p

Ungefär samma känsla av utmattning. Främst tycker jag nivåskillnaderna är jobbigast, att åka upp och ned hela tiden. :(

Undrar hur korförsäkringsbolaget hade reagerat om du velat få ersättning för samtliga biljetter pga sjukdom, inkl intyg från någon nätdoktor...

Funderade på detta precis innan jag somnade igårkväll. Övervägde att sjuka mig och stanna hemma istället. Men jag orkade inte bråka med försäkringsbolaget som garanterat hade fått frispel, haha. :D

Dessutom har SEB har ringt mig flertalet för att bekräfta så att SAS inte har dubbeldebiterat mig. Ser framför mig hur alla klockorna ringer hos IT-nissarna på banken.

Älskar detta! Nu har du sått ett frö i mitt huvud och jag har just insett att jag kan behålla BA Gold på att konstant flyga MAN - LHR under en vecka. Går att trycka in 5-6 per dag som ger 80 TP per leg i Biz. Dock känns Heathrow enormt riskabelt för förseningar.... Men tack för att du gett mig denna tanken!

Kör bara kör! En vecka sträck är dock ganska maffigt. Jag har försökt att dela upp det ganska mycket.

Det bör tilläggas att enda anledningen till att jag kör segment före MR är på grund av SAS ungdomsbiljetter då de är så extremt billiga. Något som BA saknar.
 
Last edited:

Hachans

Medlem
Kul!

Nu kan du roa dig med att räkna antalet dricka du får i Go och se hur genomsnittspriset för dem går ner för varje flygning så du känner att det var värt det hela! Priset är totalsumman för de biljetter du köpte för att göra det, så första colan kostade dig väl typ 15k? Är väl bara sisådär 600 flygningar kvar innan du kan räkna hem det!

Hoppas det smakar!
 

Cremant

Medlem
Hade jag vetat att jag utan problem når guld de närmaste åren efter hade jag nog offrat en vecka på någon liknande.

Men är väl skadad själv. Ska ge mig ut på en trip i slutet av månaden för att ordna Flying Blue Gold. Då blir det TXL-CDG-AMS-TRF-AMS-CDG-TLV-CDG-AMS-TRF-AMS-CDG-TXL plus positioneringsflyg till Berlin.

Intressant...vad betalar Du för ett sådant upplägg?
 

Cremant

Medlem
Det här är jättegalet. Undrar hur du känner kring det här om SAS inte finns kvar om sex år?

Vad har du för perks av guld om du ändå inte flyger?

Han är troligen ung och satsar tidigt på ett lifetime EBG - i någon post skriver han om att det blir många resor inom några år och kanske under resten av karriären.

Jag hade gjort samma sak!
 

M@GNÜS

Medlem
OT:
Vad ger du för en sådan biljett?
Och vad ger den i XP?

Det är två separata bokningar. 5915 sek för TXL-TRF t&r och 5390 sek för TRF-TLV t&r allt i business. Ger totalt 198 XP (utöver de 102 jag redan har).

Intressant...vad betalar Du för ett sådant upplägg?

Frågan och svaret finns tidigare i tråden.
11305 sek totalt.
Var ett äventyr, kanske borde knåpa ihop en reserapport.
 

Hachans

Medlem
Han är troligen ung och satsar tidigt på ett lifetime EBG - i någon post skriver han om att det blir många resor inom några år och kanske under resten av karriären.

Jag hade gjort samma sak!

Folk får göra som de vill - jag tycker det är komplett vansinne med tanke på hur mycket jag kunde använda de pengarna till på mina flygresor som inte bundit mig till ett flygbolag och som gett samma grejer jag eftersträvar med kortet (uppgraderingar, loungeaccess, läsk ombord). Men jag har säkert fel, det är ett uppenbarligen ett ypperligt program som lockar folk att lägga pengar på att uppnå status utan att ens ha det resandebehovet så man kan dra nytta av det, och där de dessutom lyckas få folk att lägga stora pengar på resor de måste göra eller vill göra för att det är kul. Men som sagt, var och en för spendera pengarna på det de vill och jag hoppa OP tycker det var värt det.

Jag skulle aldrig satsa på att nå Lifetime om jag varit så långt ifrån det. Inte bara för pengarna utan för risken att förmånerna devalveras. SAS kan försvinna eller bli uppköpta, EuroBonus guld kanske tappar Star Alliance Gold-stämpeln i framtiden. Och så reser jag för mitt eget stora nöjes skull och för jobbet. Inte för att jag tycker det är så himla kul att lägga pengarna i fickorna på flygbolagen. Jag bestämmer över mitt flygresande, inte lojalitetskortet.
 
Toppen