Senaste nytt

Malmö Aviation, vad är det för bolag?

D

Deleted member 4971

Guest
Jaha man får inte välja plats, det var väl inte så kul. Jag som ofta väntar att gå på som siste man ;) Men får nog ta en linje mitt på dagen så jag inte hamnar i en full kärra.
 

kristerj

Medlem
Jag hade årskort mellan GOT-BMA med Malmö Aviation för några år sedan. Väldigt nöjd med servicen både på marken och ombord, punktligheten samt smidigheten med Bromma. Mindre bra var att man som årkortsinnehavare fick ett bestämt antal bonuspoäng tilldelat sig oavsett hur mycket man åkte. Bonusprogrammet är i min mening mindre attraktivt än t ex Eurobonus. Föredrar också reserverad sittplats, kunde bli lite "ryanairrusningar" på Bromma, när alla ville sitta på 2+2 raden längst bak. På platserna där vingarna sitter påminner bagagehyllan om ett brevinkast.
Som kuriosa kan jag nämna att det är famljen Braathen som äger Malmö Aviation.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Mailade och kollade om man kunde status matcha. "Vi erbjuder inte statusmatchning mellan olika flygbolag eller samarbetspartners." Men hon skulle skicka hem några lounge-kuponger jag kunde använda :)
 
D

Deleted member 4971

Guest
OT: Anders Erling är VD för Braathens Aviation AB där Malmö Aviation AB ingår, han var tidigare Sverige chef hos SAS och har varit VD för Scandic.
Malmö Aviation är sponsor till Svenska Fotbollsförbundet och har en maskin målad med deras emblem.
Braathens flyger vissa linjer åt SAS
Moderbolaget har gjort plus de senaste åren Braathens Aviation AB (publ) - Företagsinformation

Ja när du säger det, har som för mig jag sett någon SAAB2000 på någon linje? :D
 

Bryant

Medlem
Även jag är väldigt nöjd med Malmö aviation och bad de erbjuder. Som många redan sagt så är det stora (enda?) minuset free seating.

Nackdelen med Bromma är att vid "fel" tider går det snabbare för mig att ta mig från ARN än från BMA. (Vasastan)

Däremot är det en otroligt vacker inflygning när man kommer in över stan.
 

sammyj

Medlem
Älskar att flyga med Malmö Aviation, det är som att åka buss när man åker från Malmö och Bromma. Riktigt snabbt och smidigt! God frukost, härliga handdukar, riktigt bra service. Dom har hjälpt mig snabbt när jag missat plan eller behövt ändra i sista minuten. Har lite problem med "kronisk nästäppa" och upplever större problem med lock för öronen som är svårt att få bort. Upplever inte samma på SAS, kanske är det den mindre flygmaskinen som påverkar öronen.
 
Flög mycket med dom mellan Bromma och Malmö runt 2000 och 2001. Då fick man gratis varm mat, öl eller cider samt även en varm handduk mot slutet. Efter 9/11 så förändrades allt dock, borta var all varm mat och ersatt med gamla mackor :(
 

Jakob K

Medlem
Jämfört med SAS är ju Malmö Aviation natt och dag. Flyger man till MMX från Stockholm så ska man definitivt prova säger jag. Jag har bara positivt att säga om Malmö Aviation.
 
Toppen