Senaste nytt

Malmö Aviation och Sverigeflyg bildar nytt gemensamt flygbolag - BRA!

olo

Medlem
Bonusprogram blir intressant. Mavias nuvarande program är för svagt.
Det erbjuder egentligen bara inrikes-uttag idag, som är något att ha öht.
I övrigt finns Brussels: Om du åker 100 t&r till Stockholm i blandat hälften LowFlex och hälften i Flex, så kommer du (1 pers) med Brussels till USA i Business. 1,5 årskort ger dig också rätt mängd poäng.

Annars har jag sett att slattpoängen kan användas på mathem.se, till muffins-rate. 6 t&r-resor enligt ovan ger 200:- rabatt.
 

Palazzi

Medlem
Lite mer info: BRA har valt ut en lokal matlevantör på varje ort man flyger till. Man vill inte ha en massproducerat utan satsar på lokala specialiteter.

ALLA linjer får gratis frukostlåda innan kl 09 o kartongen mm är fullt nedbrytbart (miljöprofilering)

Förutom det man tidigare kunnat köpa är ett tillskott "dagens rätt" på alla flygningar. Med tanke på de olika leverantörerna kan det ju innebära väldigt olika saker gissar jag. Bättre än SAS som knappt erbjuder något inom Sverige, oavsättliga man betalar.

Jag vet inte om dagens rätt kommer ingå i någon biljett, men jag finner det otroligt. Onödigt att lasta om bara två kommer äta. Finns ju en risk att man inte vill på en så kort flygning - många jobbar ombord.

Ska ner till Halmstad ganska precis efter uppstart, så kommer ett utlåtande om ingen hinner före :)
 

Palazzi

Medlem
Är väl mest att kombinera ihop med Finnair ut i världen som jag ser som en möjlighet, får se hur det blir i praktiken.

Och det blir nog bara Finnair också. I Lufthansas styrelserum diskuteras att Brussels ska bli en del av Eurowings, och med deras enhetliga flotta kan man inte landa på Bromma. Att Mavia ska flyga codeshare med Eurowings via Brussels...känns otroligt.
 

Storsteffe

Medlem
Och det blir nog bara Finnair också. I Lufthansas styrelserum diskuteras att Brussels ska bli en del av Eurowings, och med deras enhetliga flotta kan man inte landa på Bromma. Att Mavia ska flyga codeshare med Eurowings via Brussels...känns otroligt.
Räcker bra med Finnair, det knyter ihop med OW, kan eventuellt förenkla/förbilliga en hel del för mig.
 

Palazzi

Medlem
Nu är det inte långt kvar. 27:e februari nås nya hemsidan med all info o redan den 29:e ska man vara i luften under "gemensam flagg".
 
Toppen