Bra fråga... Högre kapacitet på CS300, men hört rykten om att 2/5 av dessa blir helt reserverade till charter. Malmö chartrar ju både under vintern och sommarn. Hörde om FRA förut, men det ryktet har det varit tyst om sedan ett tag.... De har ju dock ett stort klientel med affärsresenärer.
Då lämnar man möjligen 8st plan för dagens trafik, vilket genererar ca 940flygstolar. Lägger de möjligen ut sina Avro på Golden Air, så att Sverigeflyg kan ta hand om än mer trafik på mindre flygplatser?
Känns ju rimligt att anta att CS-serien är reserverat för: Bromma, Malmö, Göteborg, Umeå, Luleå, Kiruna?, Visby?.... Kanske CPH/HEL/OSL? Mindre flygplatser kanske prioriterar fler avgångar, då ett CS-serie ändå rymmer 110-130personer/avgång...
Troligen är detta det mest bränslesnåla planet även på dessa korta sträckor, men det har ju faktiskt kapacitet att nästa flyga till Boston från Bromma.
De lär ju iaf avyttra sina Avro, för jag tror inte på en kombination. Om de skulle flyga en flotta med 22flygplan måste de nog titta på fler destinationer och de gör nog bäst i att inte börja konkurrera med t.e.x Norwegian.