Senaste nytt

Malindo Air i business class från Denpasar till Kuala Lumpur

Rickard_O

Medlem
Hade tänkt dela med mig av detta tidigare, men det har inte blivit av, men nu när man är permitterad 60% så kan man ju peta ihop en liten reserapport på ett bolag som jag inte tror det finns några rapporter kring här!

Back story: Detta är en del av en kortare rundresa i Asien som gjordes 6/3-7/4 2019.
Resan började med flyg med Singapore till Bali med 2-4-1 och hem från Vietnam och däremellan gjordes ett par resor mellan länderna Indonesien, Malaysia, Kambodja och Vietnam vilket var en månadslång resa.

Den här rapporten kommer avhandla flyget mellan Denpasar och Kuala Lumpur som gick i business class med Malindo Air.

Hade från början en bokning med Air Asia för att testa deras premiumkabin i deras A330 som dom kör lie flat på mellan vissa destinationer.
Blev en equipment change på den och lie flat fanns inte längre tillgängligt, fick pengarna tillbaka och bokade då Malindo istället.
Priset på en enkel biljett låg på 1050:- om jag inte missminner mig.

Dagen började med frukost i våran minivilla i Ubud, för att sedan ta oss den trögaste sträckan i världshistorien, jag vet inte hur det är möjligt, men det är tydligen möjligt att det tar 3h en sträcka på 37km.

IMG_8353.jpg


Väl framme på Ngurah Rai hade Malindo en trevligt uppmärkt dedikerad incheckningsdisk för business class, snabb och smidig incheckning!
IMG_8358.jpg

Jag är motsatsen till tidsoptimist vilket oftast lönar sig i flygsammanhang för då blir det mer loungetid, snålade inte med tilltagen tid från Ubud till Denpasar den här dagen heller :)

Efter incheckning bar det av upp till T/G Lounge där man blev avprickad från en lista med namn och sedan fick sin fina lilla dryckesbiljett.
Som tur stötte jag på en äldre herre som var på väg ut när jag var på väg in som inte hade spenderat sina biljetter så jag fick hela familjens! :cool:
IMG_8360.jpg

Maten var faktiskt helt ok i loungen, över förväntan, drycken var väl inte jätteinspirerande.
IMG_8362.jpg

Vin ska ju helst serveras i kartong, det vet ju alla!

IMG_8366.jpg

Ölen gick iaf ner som tur var.

IMG_8369.jpg

Det absolut sämsta med loungen får ändå bli dusch och toalett situationen, riktigt sunkiga toaletter och för att jag ska kliva in i den duschen behövs det gått många dagar för att jag ska tvätta mig där!

IMG_8368.jpg

Väl på planet serverades lite välkomstdryck, tyvärr ingen champagne, men är ju inte vad man förväntar sig när man betalar dryga tusenlappen för en resa.

IMG_8381.jpg

Följdes upp med mat när vi kommit upp i luften, har inget minne av vad det var, men har för mig att det var relativt gott vilket lågprisbolagen alltid har lyckats med i Asien av egen erfarenhet.

IMG_8384.jpg

Stol med "analoga" knappar för recline och fotstöd, helt ok stol för 2,5-3h!
Något mer behöver man inte en så kort sträcka på en 737-800!

IMG_8386.jpg

Allt som allt så tycker jag det var en klockren produkt för ändamålet med tanke på priset.
Med tanke på hur stora väskor man hade med sig osv så är det ju verkligen värt det för den dryga tusenlappen än att flyga ekonomi och behöva lägga till bagage osv när man flyger lågpris.

Väl framme i Kuala Lumpur första kvällen så åts det sliders... IMG_8411.jpg

...dracks det ett par jägerbombs

IMG_8415.jpg

Skönt att slippa behöva beställa så många öl åt gången, räckte med en i timmen! :D

IMG_8538.jpg


Bodde gjorde vi på Traders, har haft det lite på en bucketlist i ett gäng år nu att bo på Traders med utsikt mot Petrona towers, har för mig att vi bodde på våning 14-15.

IMG_8422.jpg

Vi spenderade 3 dagar i Kuala Lumpur, mesta tiden gick åt till att shoppa för sambons del.
Jag försökte mig på olika tricks för att boosta like'sen på instagram med sånt här trams på Up side down house.
IMG_8486.jpg

Käkades en del satayspett och andra roliga spett korvspett tex.

IMG_8529.jpg IMG_8526.jpg

Det var lite grann från våra dagar och resan till Malaysia! :)
 

Attachments

  • IMG_8363.jpg
    IMG_8363.jpg
    63,4 KB · Visningar: 338
  • 57443874695__EF3FCA1B-8400-4028-ADF2-EEFE5D66CA9A.JPG
    57443874695__EF3FCA1B-8400-4028-ADF2-EEFE5D66CA9A.JPG
    70,6 KB · Visningar: 120
  • IMG_8422.jpg
    IMG_8422.jpg
    100 KB · Visningar: 310
Toppen