Senaste nytt

Maldiverna i november - hur hitta bonusbiljetter?

J1981

Medlem
Ringde kundtjänst (hon pratade svenska, så det var inte tallinn antar jag?), men specificerade exakt vilka flyg jag ville ha. Dvs jag gav ett flyg som gick drygt 2 dagar efter att vi anlände Singapore. Hon sade att det går att göra så under ett stopp, men inte fler.

Man får ta och gratulera.
 

Zniper

Medlem
Känns som det borde vara mer än 1 bonusresa med tanke på att den kostade 165 000 per person. Jag har bokat tur och retur first till SIN och det kostar 112 500 per person med en 2-4-1.

Både tur med längden på stoppet och poängen. Resan borde ha kostat 195 000 i och med att ni åker First på hemresan. Grattis! :)

Ja men du jämför ju en resa till Singapore med en resa till Male och då blir det ju fel. Singapore kostar mycket riktigt 225.000 poäng i First men First som slutdestination Male kostar 190.000 poäng och eftersom resan enbart var i First åt ena hållet så blir poängkostnaden (140000/2+190000/2)=165.000 poäng.
 

squeezen

Medlem
Ja men du jämför ju en resa till Singapore med en resa till Male och då blir det ju fel. Singapore kostar mycket riktigt 225.000 poäng i First men First som slutdestination Male kostar 190.000 poäng och eftersom resan enbart var i First åt ena hållet så blir poängkostnaden (140000/2+190000/2)=165.000 poäng.
Ja, fast du gör transit i dyrare zon och det har pratats en del om att man alltid betalar för dyraste zonen. I synnerhet som via SIN till Male är lite omväg också.
 

Ilmu90

Medlem
Ja, fast du gör transit i dyrare zon och det har pratats en del om att man alltid betalar för dyraste zonen. I synnerhet som via SIN till Male är lite omväg också.
Jag pratade med Tallinn om att boka en resa till Male via SIN med first en vägen och economy tillbaka för några dagar sedan. Det är utifrån slutdestinationen som de utgår ifrån och inte efter var transit ligger. Skulle bli 135 000 poäng, dvs 190k/2+80k/2.
 

Zniper

Medlem
Ja, fast du gör transit i dyrare zon och det har pratats en del om att man alltid betalar för dyraste zonen. I synnerhet som via SIN till Male är lite omväg också.

Jasså? Under senaste tiden har jag inte sett att man behöver betala för dyraste zonen vid transit utan tvärtom. I vilket fall som helst så bokade jag oxå Male via Singapore för ett par veckor sedan och jag betalade priset för slutdestinationen.
 
Toppen