Senaste nytt

Maldiverna - i Augusti?

J-Dog

Medlem
Det välomskrivna Conrad Rangali har det mesta du behöver - förutom helpension så vitt jag vet. Men med Hilton Gold (via Amex om så behövs) får du frukost och "afternoon tea" + happy hour vilket gör att även en á la carte varje kväll är hanterbart för en maldiviansk resebudget.

Nu är det tyvärr så att just "afternoon tea" blivit bortplockat av någon anledning. Svårt att tro det var av kostnadsskäl så jag gissar det har med personalresurser att göra. Även bubblet till frukost är nu mer en utsvävning man får betala extra för. Förvisso bara $10 glaset men, men...
 

Bamsefar

Medlem
Kan bara dra mig tillbaka till vår resa till Sechellerna för några år sedan, det vart 6 nätter på Four Seasons i en villa med plungepool (som kändes rätt stor, typ 4*8 meter och 1.5m djup typ - on infinity edge - alltså vatten som rinner över kanten, ligga där och kolla in pippi och fladdermössen var rätt kul). Vi hade "bara" halvpension, och det var i alla fall lite tur i det hela.... Luncherna var det enda vi betalade för och vi snittade på runt 1000 sek per lunch, och då snackar vi något mindre som en pizza och en mindre köttbit till mig - inget fancy alltså...
 
Jag kan varmt rekommendera Kuramathi, tror det tickar alla de boxar du nämnde. Det är ett rätt stort resort men som ändå bibehållt det personliga, framförallt najs att kunna variera mellan restauranger på kvällarna och aktiviteter om dagarna. Riktigt bra snorkling direkt utanför stranden (på rev sidan). Löjligt dyrt på vintern, men ganska OK priser på sommaren. Jag ska själv tillbaka dit i augusti - jag har dock aldrig bott i overwater-villas, strandhusen duger fint för mig. Dra ett PM ifall du önskar mer input!

Edit: Vädret ser jag inte som ett problem. Detta blir min fjärde gång på maldiverna, 3 ggr av dem har varit juli/augusti. Som tidigare nämnt - nån skur kan komma, men inget som hindrar mig att återvända. Sist (2018) hade vi en regneftermiddag på 9 dygn...
 

Arv

Medlem
Jag kan varmt rekommendera Kuramathi, tror det tickar alla de boxar du nämnde. Det är ett rätt stort resort men som ändå bibehållt det personliga, framförallt najs att kunna variera mellan restauranger på kvällarna och aktiviteter om dagarna. Riktigt bra snorkling direkt utanför stranden (på rev sidan). Löjligt dyrt på vintern, men ganska OK priser på sommaren. Jag ska själv tillbaka dit i augusti - jag har dock aldrig bott i overwater-villas, strandhusen duger fint för mig. Dra ett PM ifall du önskar mer input!

Edit: Vädret ser jag inte som ett problem. Detta blir min fjärde gång på maldiverna, 3 ggr av dem har varit juli/augusti. Som tidigare nämnt - nån skur kan komma, men inget som hindrar mig att återvända. Sist (2018) hade vi en regneftermiddag på 9 dygn...

+1 på den.

Nu är detta 7år sedan men, bröllopsresan bar av till Kuramathi där vi hade valt beach bungalow. Förutom mat, service, städ som var top-noch, så var de även snälla att uppgradera oss efter halva veckan till Over water bungalow.

Har velat åka tillbaka ända sen, men inte fått tillfälle än.
 
Toppen