Senaste nytt

Malaysian Airlines på väg mot konkurs?

lillemannen

Medlem
Jätte tråkigt Som tur är fick jag åka 380 i F förra året med dom-
Satt faktiskt och tittade på Award resa med MH i F igår.

Hoppas det löser sig då dom har en utmärkt produkt på longhaul.
 
Skippade nyligen planerna att göra en avstickare i sommar från Bali till Borneo med Malaysian - det får bli desto mer dykning på Bali istället. Känns ganska bra efter detta besked...
 

Palazzi

Medlem
Asien är ju otroligt konkurrenssatt generellt, och det kan ju knappast vara fördelaktigt att ha en annan bas (SIN) några få mil bort.

Hoppas det finnes en lösning.
 

agehall

Medlem
Men h-vete också... Jag hoppas verkligen att det inte kör ihop sig med min USDM-resa över jul/nyår nu. Den är ju uställd på 037-stock, så US borde fortfarande vara skyldiga att transportera mig tycker jag.
 

lillemannen

Medlem
Men h-vete också... Jag hoppas verkligen att det inte kör ihop sig med min USDM-resa över jul/nyår nu. Den är ju uställd på 037-stock, så US borde fortfarande vara skyldiga att transportera mig tycker jag.

Jag tänkte på dig. Men sen fick jag för mig att du åkte jul/nyår 2013-14
Hoppas du kommer iväg
 

AABack2ARN

Medlem
Skippade nyligen planerna att göra en avstickare i sommar från Bali till Borneo med Malaysian - det får bli desto mer dykning på Bali istället. Känns ganska bra efter detta besked...

Men i och med att fler och fler resonerar på detta sätt efter dessa nyheter så skapas en negativ trend för flygbolaget som leder till att konkursen blir en självuppfyllande profetia... Fast å andra sidan överlever Alitalia år efter år trots alla skriverier!
 
Men i och med att fler och fler resonerar på detta sätt efter dessa nyheter så skapas en negativ trend för flygbolaget som leder till att konkursen blir en självuppfyllande profetia... Fast å andra sidan överlever Alitalia år efter år trots alla skriverier!

Vill förtydliga att de ändrade planerna inte berodde på Malaysians situation.
 

MarcusC

Medlem
Frågan om MH370 påverkar också? I synnerhet avseende Kina trafiken. Tror dock inte Malaysias sturande låter Flag carrier "gå under" utan bör ju bli någon form av rekonstruktion?!
 

Palazzi

Medlem
Frågan om MH370 påverkar också? I synnerhet avseende Kina trafiken. Tror dock inte Malaysias sturande låter Flag carrier "gå under" utan bör ju bli någon form av rekonstruktion?!

En viss påverkan, men inte så mycket - detta enligt CAPA's analys. Rätt många år av problem som ligger bakom detta...

Vi får se var det landar (ingen ordvits för MH370).
 
Toppen