Senaste nytt

Majoritet av EU länder vill snabbt ändra lag om rätt till kontant återbet. för inställda flighter

Valley

Medlem
Mycket märkligt, tänk samma scenario på andra branscher. Jag köper en Volvo prepayment och Volvo kan inte leverera, staten säger sorry och mina pengar tas istället för att "rädda" bolaget. Jag köper ett hus och byggaren kan inte bygga... osv.

Värsta är att det händer
 

Sullon

Medlem
Att låna ut pengar till flygbolag utan ränta i 12-24månader(min tolkning av voucherns förväntade längd) känns som en dålig deal för konsumenten även om det finns lovord om återbetalning i pengar efter denna period + konkursskydd. Skulle jag däremot få en voucher med låt säga 30-40% mer i värde kanske jag skulle se det som en ok kompensation då jag tror att så fort vi är tillbaka kommer det vara en honeymoon med billiga biljetter för att sedan bli dyrare än tidigare och då behövs med värde för att köpa likvärdig biljett.

Om detta går igenom hoppas jag verkligen inte det gäller retroaktivt. Det kommer blir svårt med ev reklamationer via kreditkortsbolagen..

På vilket sätt skulle reklamationer påverkas? Den köpta tjänsten är en resa ett visst datum, inte en värdecheck?
 

Homer

Medlem
European airlines could face class-action suit over unpaid coronavirus refunds | Euronews
A British legal firm currently leading a class-action lawsuit against British Airways over its 2018 data breach is now threatening legal action against Air France, KLM and Ryanair over their refusal to refund customers whose flights have been cancelled due to the COVID-19 pandemic.

Senior Associate Chris Neill said lawyers would demand that airlines refund customers as well as fight for punitive damages which he estimates could be worth up to €1,150 per person.
It is believed the firm would base its legal arguments around “the distress and inconvenience” suffered by customers as well as “poor conduct” by the airlines.


Nu har de fått upp en informationssida
The Airlineclaim – Covid 19 – Airline Refunds
 
Last edited:

Homer

Medlem
The European Commission is set to announce a three-phase approach on Wednesday (13 May) to gradually reopen internal borders.


EU transport, tourism plan aims to protect summer vacations – EURACTIV.com

But the EU executive insists that refunds will remain the de facto safety net for passengers,
although the guidelines will suggest a common rulebook for vouchers so that companies can try to make them as attractive as possible.

That will include insolvency protection, transferability options and a guarantee that they will be valid for a cash
refund at the end of a one-year expiry date.
 

Mr Basic

Medlem

igelkotten

Medlem
COMMISSION RECOMMENDATION of 13.5.2020
on vouchers offered to passengers and travellers as an alternative to reimbursement for cancelled package travel and transport services in the context of the COVID-19 pandemic

THE COMMISSION HAS ADOPTED THIS RECOMMENDATION:

9 sidor text, men det viktiga är på sidan 5-6
https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/recommendation_vouchers_en.pdf

Ratt rimlig losning i min mening, men sa har jag heller inte mer an nagra tusen hos flygbolagen just nu.
 
Toppen