Senaste nytt

Mail om ändrad Awardresa - hittar inga ändringar i min bokning

Maja

Medlem
Går självklart inte att bekräfta mitt val online med Air Canada utan jag hänvisas till att ringa med. 3h telefonkö!

Får göra ett försök imorgonbitti eller senare ikväll gällande telefonkön.
 

Maja

Medlem
För bra för att vara sant, gick självklart inte att boka om till AF-flighten då det är en poängbokning via SAS Eurobonus. Så vi får vackert hålla kvar vid vår ordinarie bokning som nu blivit framflyttad och sedan hålla tummarna att SAS sköter sig och inte strejkar i slutet på augusti för då fastnar vi i Zürich. :eek::rolleyes:
 

gdaily

Medlem
Har ni bara tagit er till Europa så finns det ju fler alternativ att ta sig sista biten, även om man kanske får köpa separata biljetter.
 

Maja

Medlem
Det löser sig alltid! Utresan går tyvärr också med SAS första segmentet GOT-ARN. I värsta fall får min pappa köra oss upp till Arlanda. Allt löser sig på något sätt.
 

Jonas C

Medlem
Synd! Låt SAS boka om din resa till andra avgångar där det finns bonusplatser tillgängliga. Om det ens finns några? Alternativt boka av hela resan och betala för en biljett i business.
 

Maja

Medlem
Finns ingen anledning @Jonas C att boka av hela resan. Vi har vår ursprungliga flight SFO-YYZ kvar, även om den är tidigarelagd. Det skumma i det hela var just att Air Canada postade möjligheten på sin hemsida att ändra flighter då det är deras flight som är ändrad. Där kom AF-flighterna konstigt nog upp som alternativ och gick att välja, men sedan föll det på sista steget när det skulle bekräftas. Något som troligen aldrig skulle ha erbjudits mig från första början.

Så vi sitter lugnt i båten och inväntar ev. SAS-strejk som kan röra till det med utresan den 13 juli. Med lite tur så har de strejkat klart, annars får vi ta tåget eller få skjuts upp till Arlanda istället där Swiss sedan flyger vidare.
 
Toppen