Senaste nytt

Mail om ändrad Awardresa - hittar inga ändringar i min bokning

011430121

Medlem
Jag tog bort det förra inlägget som @Maja svarade, pågrund av att jag inte hade redigerat bort min mailadress, vill inte bli bombad med elaka mail

Jag tror att Maja har fått informationen om ändringen på 5-10 minuter

Nedan ser man en bra information på ändring Finnair har något liknande

ABE9A574-17D1-4DE9-88A0-560071029B05.jpeg
 

SimonXYZ

Medlem
Nytt biljettnummer? Jag har en bokning som nyligen biljetterades om. Vet ej varför. Det resulterade i ändringsmail. Annars datumändring, vilket är lätt att missa.
 

Jawen!

Medlem
Nytt biljettnummer? Jag har en bokning som nyligen biljetterades om. Vet ej varför. Det resulterade i ändringsmail. Annars datumändring, vilket är lätt att missa.

Fick precis samma typ av ändring för ett tag sen utan något till synes ändrat. Nu när jag kollade biljetten så var det i mitt fall mycket riktigt ändrat till nytt biljettnummer.
 

Maja

Medlem
Nu ploppade det upp på AirCanadas hemsida också att jag behöver byta flyg eller acceptera ändringen. Efter bekräftelse från SAS så är det första flighten från SFO-YYZ som är tidigarelagd med 20 min. Det skumma är att den ändringen fick jag redan i maj då Air Canada meddelade att de ändrat våra bokade sittplatser då man gick från 1-2-1 till 1-1-1. Skumt bara att denna ändring drog på så stora växlar nu 1,5 månad senare.

Allt gott, behåller bokningen som den är. Hade alternativet att boka om till TK SFO-IST-GOT som skulle bli en enklare väg hem, men med deras trackrecord av inställda flyg så kändes det som en ännu. mer osäkert val, andra alternativet var UA till Amsterdam och sedan 11h layover där och KLM (!) till GOT. Hade varit en spännande variant och vi hade fått en heldag i Amsterdam, men skippar det alternativet denna gång.

Tack för ert engagemang och input kring vad det kunde vara för typ av ändringar. Denna 20 min ändring har jag ju redan godkänt så att säga i maj så den var inte ny för mig och därmed ingen skillnad i i appen eller på SAS hemsida då den redan varit där i över 1,5 månad så det var inte så konstigt att jag inte kunde se någon ändring.
 

Maja

Medlem
Ännu roligare är att nu får jag upp alternativ med Air France hela vägen. Trodde inte att ett A* skulle erbjuda mig platser helt inom en annan koncern till en kostnad av 0:- som det står i mitt förslag.

Har aldrig flugit Businessclass med AF. Vad är att föredra? Air Canada eller AF?

AF83 SFO-CDG med BOEING 777-300ER är det som erbjuds. Input kring detta?
 

gdaily

Medlem
Påminner om den US Airways-bokning jag hade pre-Corona som jag fick säkert 20 ombokningsnotiser om vartefter de bytte planerat flygplansmodell (och därmed kortare/längre flygtid) på fredagar och tillbaks på tisdagar. Som ett urverk.
 
Ännu roligare är att nu får jag upp alternativ med Air France hela vägen.

Har aldrig flugit Businessclass med AF.
Personligen hade jag hoppat på erbjudandet med AF, eftersom du ännu inte flugit i deras business class. Jag har upplevt både bra mat och service, men bara med uråldrig inredning.
 

pswe

Medlem
Ännu roligare är att nu får jag upp alternativ med Air France hela vägen. Trodde inte att ett A* skulle erbjuda mig platser helt inom en annan koncern till en kostnad av 0:- som det står i mitt förslag.

Har aldrig flugit Businessclass med AF. Vad är att föredra? Air Canada eller AF?

AF83 SFO-CDG med BOEING 777-300ER är det som erbjuds. Input kring detta?
AF alla gånger! Låter som en god chans att få poäng dessutom om den bokas in i revenue klass.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen