Senaste nytt

Mail från TAP: Flight reservation change

agehall

Medlem
Update: de vägrar att boka om till en *A flygning CPH-LIS. Det finns åtminstone fyra sådana som skulle passa (SN, LX, Lufthansa). Alternativet som de erbjuder är CPH-LIS (med TP) dagen innan = en overnight-stay i LIS.

Då ska du slå dem hårt i huvudet med EU261/2004 som säger att du har rätt till det. Givetvis är det enklare/billigare för dem om du ger dig och hittar någon annan lösning, såsom avbokning eller att du accepterar ändringen. Men det ska du inte behöva göra.

Tyvärr är det få som vågar ta fighten här, men du har rätten på din sida...
 

agehall

Medlem
YES!

Det är bara kompensation som de slipper undan. Det här är lätt att missa, men läser man texten och tänker efter så är det precis så det är utformat.
 

Moco

Medlem
Kanske kunde @agehall lägga till budet om att undvika TAP :D Det är ett riktigt skitbolag, imho.
Brasilien är, som alltid, trevligt, men man gör bäst i att inte åka TAP dit.
 
Update: de var stenhårda att inte använda något annat än TP-flyg.

För att slippa strul så ändrade jag outbound till BRU-LIS-SSA och köper till en separat oneway CPH-BRU med SN. Eftersom biljetterna inte längre hänger ihop så hoppas jag vid Gud att Brysselflyget inte är försenat. Ska även lägga in en compensation claim hos TAP.

mvh Ulf
 

Jensik

Medlem
Update: de var stenhårda att inte använda något annat än TP-flyg.

För att slippa strul så ändrade jag outbound till BRU-LIS-SSA och köper till en separat oneway CPH-BRU med SN. Eftersom biljetterna inte längre hänger ihop så hoppas jag vid Gud att Brysselflyget inte är försenat. Ska även lägga in en compensation claim hos TAP.

mvh Ulf

Varför ska du ge dig? Du har rätt, de har fel. TAP måste hålla sig till EU261/2004 som alla andra. Stå på dig och ge dig inte!
 

agehall

Medlem
Hade jag hamnat i denna sits, så hade jag nog faktiskt köpt en biljett med ett annat bolag och skickat räkningen till TAP samt räknat med att dra dem till tinget.
 
Toppen