Senaste nytt

Möjligt att testa nya loungen med bastu Helsingfors-Stockholm med OneWorld Sapphire?

jsm

Medlem
Hej alla

Flyger i princip aldrig på HEL men nu kommer det bli ändring på det eftersom jag har nytt jobb

Har läst diskussionstrådarna om den nya loungen men blir inte klok på om det är -- logistiskt och regelmässigt -- möjligt att besöka den nya loungen trots att man flyger HEL-ARN? Om det är möjligt, hur lång tid bör man räkna med att ta sig Schengen-Non-Schengen och tillbaka igen?

Tack!
 

agehall

Medlem
Går utmärkt - gå bara i den automatiska passkontrollen så är det inga problem. Räkna med allt mellan 5 till 60 (kanske lite överdrivet, men men) minuter för att ta dig bort till loungen dock. Kommer du fel tid är det fullt av asiater som går och dräller och det är riktigt drygt att navigera sig fram.
 

doc

Medlem
Jag lägger in en brasklapp. Det är möjligt just nu, då Schengen-loungen är stängd för renovering. När den öppnar igen är det inte säkert att loungedrakarna släpper in dig i non-Schengen-loungen, även om du kommer igenom den automatiska passkontrollen.
 

Henrik_B

Medlem
Kommer man in i bastuloungen om man kommer från Bangkok och ska resa vidare till Stockholm?

Vad är roligast? Bastun eller CIP Istanbul (min nuvarande favorit)?
 
Last edited:

MarcusC

Medlem
Ingången är lite diffus kan jag tycka, till vanster om ingången till huvudloungen, Idag var det något bygge i mitten också, men oerhört trevlig lounge. Väldigt trevlig inredning, definitivt en av de bästa i Europa.
 

NotRyan

Medlem
Bastun är stängd, buhu.. Dom håller på med byggnadsarbeten... Jag sitter i premiumloungen till vänster om receptionen, bortom bastun och det gjorde väl inte så mycket att bastun är stängd egentligen när jag kan sitta här och dricka Nicolas Feullatte :) Mycket trevlig lounge....
 
Toppen