Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Ludvig Skalme, 15 December 2021.

1. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nej, men bokar du via telefon så får du betala ytterligare 375 kr, i serviceavgift. (Den får du betala även om du bokar SAS via telefon).

Michael Berggren gillar detta.
  2. GOTBound

GOTBound Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite OT men ändå T:
    Hur resonerar ni övriga kring SAS [och då våra Eurobonuspoäng] framgent?

Jag har gjort min due diligence och placerat delar Eurobonus tillgångarna i form av biljetter för award resor hos Star Alliance bolag.
    Vid en eventuell konkurs tänker jag mig att biljetter utställda och biljetternade hos Star Alliance bolag inte blir en del av konkursboet?

Michael Berggren gillar detta.
  3. Tonton

Tonton Medlem

Det har väl diskuterats förr - men tror att Eurobonus betalar det andra bolaget först när resan sker. Därav så bör troligtvis biljetterna riskera att brinna inne.

martin.agren och GOTBound gillar detta.
  4. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  5. toer00

toer00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet när SAS laddar resor både awards och andra efter 25 mars 2023?

6. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När de lagt klart tidtabellen..

martin.agren, palmen och Berglund gillar detta.
  7. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har för mig att jag hört att Eurobonus är ett eget företag, men det kanske är under samma paraply så det "ryker med" vid en konkurs också?

8. mha321

mha321 Medlem

Det beror väl på - vid konkurs kan någon annan köpa ut tex det bolaget och inte resten. Eurobonus programmet sägs ju vara en av sas största tillgångar, trots alla utestående poäng i det. Men om ingen skulle vilja köpa det så lär det också ryka.

9. apknug

apknug Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo "eget bolag" är det allt och med vild omsättning och enorma tillgångar.

SAS EuroBonus AB - Företagsinformation

toer00 gillar detta.
  10. chazzie

chazzie Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det flera som har rejäla problem med "Unfortunately, the page you're looking for isn't available right now. Please reload the site by clicking on the SAS logo." när man söker Star Alliance-awards nu? Får det 19/20 gånger, helt omöjligt att söka på något vettigt sätt...

sbbn017 och toer00 gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!