Möjligt att boka Star Alliance awards på SAS.se igen! 2021-12-16

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Ludvig Skalme, 15 December 2021.

  1. MartinH

    MartinH Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Det här faller säkert under "mindre intresserad agent". Jag ville boka om MUC-GOT som jag hade i eko till business som SAS *A sida visade. "Nä, den finns inte, kan ligga kvar i cachen, men den är borta" säger agenten. Platsen finns flera veckor senare fortfarande att boka hos SAS online.
     
  2. Matore

    Matore Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Så det lönar sig fortfarande att ringa och leta routings. Allt kommer inte upp online…
    Det gör det ju heller inte för mindre engagerade agenter heller. De får bara upp några förslagna rutter när de söker bonus. Om man ser ber dem tvinga ner flyget på en viss flygplats, ja då finns det helt plötsligt.
     
  3. samet

    samet Medlem

    Ort:
    Göteborg
    Land:
    Sverige Sverige
    Alla routings syns såklart inte. Utan bara de mest rimliga. Så du kan ju sy ihop en egen leg för leg... den behöver du såklart ringa in för att få till.

    Men onlineverkttget kan användas för att hitta tillgänglighet. Sök leg för leg även där. För om man som jag, oftast startar på GOT, så kanske det inte finns C från GOT till t.ex. ARN. Då visas inte C alternativet även om det finns på long haulen som du byter till på ARN.
     
  4. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Denna är knepigare och har varit så under hela pandemin. Ibland går det inte få till Business på connection inom Europa utan man får nöja sig med ekonomi. Händer både med sas och andra bolag.

    Om man försöker boka den flighten helt separat så fungerar det bra så det är något problem med att koppla ihop med annan flight.
    Att det skulle bero på cachen är bara skitsnack och ett sätt att döda samtalet och hoppas kunden inte har koll på hur det funkar.
     
    squeezen, Lagerman, Filip och 1 annan gillar detta.
  5. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Samtal 1: torsdag 30 dec. Kö i 2 timmar, sedan behjälplig agent som börjar kika åt oss. Samtal bryts dålig mottagning i bilen.
    Samtal 2: Fredag 31 dec. Kö i 1 timme, råkar lägga på i fickan på fjället.
    Samtal 3: som ovan
    Samtal 4: Fredag 31 dec. Kö 1h40 min, sedan behjälplig agent, han kollar även med back-office om voucher extension. Väntar 15 min, han kommer inte tillbaka.
    Samtal 5: händer ej då Iphonen skickas med kraft i pisten.

    eff it.

    Loggar in idag, ser att jag har en voucher som gäller till sista dec 2022. Hahahaha. Antagligen hade jag väl två, varav en gick ut sista december.
    Blir till att se om frun också har en, för då blir det snabba bud till nya 150K och en tredje så kan hela familjen åka.

    Btw, finns det något sätt att se online alla vouchers?
     
    stopover och imartin gillar detta.
  6. Ford Prefect

    Ford Prefect Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Inte vad jag känner till, men du kan höra med Amex via appens chat vilka vouchers du har fått och hur länge de gäller.
     
  7. Lynx

    Lynx Medlem

    Ort:
    Malmö
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag kunde boka Thai i dec -22 online i C utan problem häromdagen
     
    samet, andersl, martin.agren och 4 andra gillar detta.
  8. Philip G

    Philip G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Det kanske är fel tråd, ni får flytta frågan isåfall: Men vad gäller när man manuellt bokar t.ex. business den längsta sträckan (e.g. Singapore - Sydney) via hemsidan, och att det sedan är ett nästintill lika långt ben Stockholm - Singapore? Av vad jag sett så är det inte alltid så fint att de matchar helt, dvs Sthlm - Singapore kanske sker 15:e december, och sedan Singapore - Sydney 20:e december. Är det fortfarande att klassa som samma flight, och att transfer är i 5 dagar? Känns tvek men det är bortom min kunskap detta.
     
  9. Jane Insane

    Jane Insane Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tyvärr, på en bonusresa måste tiden mellan flighter understiga 24h enligt villkoren, och såvitt jag vet har ingen fått igenom undantag på det.

    Hade det varit en betald resa, så hade man kunnat ha längre stopovers i samma resa. Jag vet inte om det finns någon gräns egentligen, en månad går definitivt. Det är dock aldrig samma flight, det är bara från det att ett flyg lyfter till att samma flyg landar.
     
    Philip G gillar detta.
  10. palmen

    palmen Moderator

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ett stopp får max vara 24h. Läs gärna första inlägget i denna tråd som förklarar allt om detta.
    SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021) | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
     
    Philip G och Mattias Holmén gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×