Senaste nytt

Möjlig lösning till poäng?

lunkens

Medlem
Jag är i stånd att göra ett enskilt köp som överskrider den kredit jag har på något av mina bonusgrundande kort.

Jag är osäker på om köpstället tar AMEX så min fundering går först till SAS MC Premium.

Skulle jag några dagar innan betala in hela summan jag tänkt handla för på MC Premium och sedan nyttja detta kort för att få poängen? Förutsatt att butiken accepterar kreditkort det vill säga?

Eller finns det något annat sätt detta går att lösa?

Ex. Jag har ett Curve Blue på väg hem. Ses detta fortfarande som ett debit-card i terminalerna? (Fick för mig att jag läst att det iaf har gjort, men jag kan minnas fel)

Tack hjärtligt på förhand :)
 

A87

Medlem
Debit enligt sökning, se bifogat.

SEB Kort vill nog att du höjer din gräns istället. Då de är kortutgivare och inte en vanlig bank så får man inte ha plussaldo vad jag läst.
 

Attachments

  • Screenshot_20200205_172200_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200205_172200_com.android.chrome.jpg
    49,5 KB · Visningar: 203

Tonton

Medlem
EB Kort vill nog att du höjer din gräns istället. Då de är kortutgivare och inte en vanlig bank så får man inte ha plussaldo vad jag läst.
Korrekt - men en gång är ingen gång - eller hur? Om det är en engångsföreteelse att du behöver göra så - så skulle jag bara köra på! Ladda på pengar någon dag innan och spendera det sidan inom någon dag :)
 

M.K

Medlem
Vänta tills du får ditt Curve som räknas som debit, gör köpet, kanske fördelat på både MC upp till max och ett annat kort via just Curve. Ändra snabbt underliggande kort i appen mellan köpen. Betala därefter skulden till SAS MC och kör en GBIT dit efter det. Problem solved och full poängintjäning. Extra bra om du hinner få Curve innan dubbla poänghelgen för optimal GBIT då. ;)
 

McFace

Medlem
Vänta tills du får ditt Curve som räknas som debit, gör köpet, kanske fördelat på både MC upp till max och ett annat kort via just Curve. Ändra snabbt underliggande kort i appen mellan köpen. Betala därefter skulden till SAS MC och kör en GBIT dit efter det. Problem solved och full poängintjäning. Extra bra om du hinner få Curve innan dubbla poänghelgen för optimal GBIT då. ;)

Med tanke på beskrivningen tvivlar jag på att dagslimiten räcker på Curve. Annars en hiskligt listig lösning!
 

M.K

Medlem
@McFace Givetvis delas köpet upp i 12k andelar med flera underliggande kort om det rör sig om större summor. Jag brukar aldrig ha problem att dra kortet i flera omgångar vid kortterminalen. :rolleyes:
 

McFace

Medlem
@McFace Givetvis delas köpet upp i 12k andelar med flera underliggande kort om det rör sig om större summor. Jag brukar aldrig ha problem att dra kortet i flera omgångar vid kortterminalen. :rolleyes:

Jag tolkade "daily limit" som limit på Curve, inte underliggande kort. Om det inte stämmer är det strålande nyheter!
 

M.K

Medlem
Då förstår jag. Jag har £3750 så brukar inte ha bekymmer med det på mitt Black Legacy. Kanske olika limitnivåer där ja?
 

lunkens

Medlem
Strålande information! Tyvärr överskrider närstående transaktion denna daily limit.

Om jag förstår det rätt, går det inte att genomföra flera transaktioner via Curve som överskrider denna dagliga limit?

Fick precis reda på att inköpsstället inte godkänner kreditkort.

Tanken var att genomföra ett kortköp på 190.000kr för att få poäng.

Antar jag rätt om Coop MC ses som ett kreditkort i terminaler? Annars kanske jag kan gå den omvägen, för iaf få något i poängutdelning?
 
Toppen